SOVAA!!


Form av valpspår?? Haha

Igår hade jag lite svårt för att somna men det gick tillslut. Såg fram emot en härlig sovmorgon... Den sovmorgonen knäcktes klockan 6 när paranteserna går upp för att gå till jobbet. Makea går upp med dom, inte för att vara social utan för att lägga en pizza!! Igen... Igår kväll fick hon upp ALL mat! Det blev många Pizzor på golvet och ni vill aldrig veta hur nordic färskfoder ser ut när den kommer upp efter några minuter i magen tillsammans md annat innehåll.... Mumma??

Morgonen förstördes ytterligare när Ebbas mage skrek och Ebba gnällde vid halv 7... 10 minuter senare pallade jag itne mer utan drog på mig kläder och gick surt ut en halvlångis med båda hundarna i det bäcksvarta mörkret och centimeter höga slasket! (ÄLSKAR vinter i göteborg *not*).. Efter att ha traskat där blöt om fötterna i 40 minuter med två gräsätande kossor så gick vi in. Kall och trött gick jag och la mig, utan att kunna somna om... suckade djupt och bestämde mig för att äta frukost och ge hundarna sin ranson med mat. Dock vred jag om lite i maten och Ebba fick bara nordic medans Makea fick mest nordic men lite lite torrfoder av ett nytt märke vi ska testa.. Hon måste la tåla något foder??? Än så länge har båda fått behålla sin mat och Ebbas mage är tyst, och här ligger jag helt uttråkad och trött i sängen och glor på det som TV:n verkar leva på, nämligen försäljningsprogram. Alla deras träningsmaskiner ger "bästa resultat på mycket kort tid".. Det är ALLTID "erbjudanden man bara inte fååår missa!" och dessutom får man alltid saker "på köpet"........ Hatar dessa. Men hundarna sover gott åtminstone.

Ska försöka somna om igen får trött är jag utan tvekan.. Cykling blir utesluten idag, det är glashalt och slask. Det blir nog ingen träning heller eftersom magarna inte är bra. Imorgon är det planerat att köra fotgående. Måste få bättre position!!

Go "natt" allesammans........ *gäsp*


12.00

Blir ingen sömn här, övertrött, haha. Gick ut med hundarna, Makea hade spring i benen!! Ebba luktade bajs när vi kom i så där blev det bad..... Hon tappade massor av päls!

Nu är lunchen i ugnen... Det är MIN mage som skriker för tillfället :P haha

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jag undrar om inte du ska åka in å kolla lilla Makeas mage hon en veterinär eller nåt för det kan inte vara normalt att spy så mycket som hon gör....lilla blå... tröstekram

Hon kanske har magsår eller brist på nåt...

Mot "dålig i magen" brukar vi ge kokt ris och rå nötfärs för att torka upp...

Hoppas att det funkar med det nya fodret!!!

Massa kramisar Linda.

2009-01-19 @ 11:54:54
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: tezze

Linda: Vetten är medveten om det! Har pratat med dom innan... Kramis

2009-01-19 @ 12:00:43
URL: http://hem.passagen.se/ebbsnoff
Postat av: Tina (m. Tarzan)

Kommer säker kalla henne )(/&%¤#/%&=(j-vla=)&%"/(?=)("!"! hund :)



Nääääää, det blir nog typ oki, okidoki, okisen, dockan och vad som poppar upp i skallen på mej. Sen när hon flyttat hem hit, så kanske man hittar "NAMNET" så det blir nåt som passar henne :)



Sen sitter ju "femman" lite smårotat i skallbasen, så det slinker nog oxå ut nångång ;) Tarzan hette turbotarzan i typ en månad innan jag insåg att han var 100% Tarzan aka Grisen ;)



Funkar lika bra att fråga i uppmaningsanda, jag vågar inget annat än att svara dej då ;)

Kraaaam

2009-01-19 @ 18:38:53
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Tina (m. Tarzan)

Vet inte om det är nån tröst, men så där höll Tarzan på hela sin uppväxt. Det är först nu sista halvåret det har´blivit bättre. Han fick äta när han ville, han spydde mer när han bara åt 1 gång/dag, så han kommer alltid få minst 2 ggr/dag. Sen var han en riktig stortvättare och liten som han är - krävdes det inte så mycket innan han soydde av saltet i "svetten". Efter det är det big no no att tvätta någon någondtanns och det verkar oxå att ha bidragit.

kram/håller tummarna :)

2009-01-19 @ 18:44:38
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Tina (m Tarzan)

Vet inte vad som hände i överföringen - attans vad datorn stavar illa ;) Tror du förstod vad jag menade trots trötthetsdyslexin ;)

Kontentan: Allt brukar ha en förmåga att rätta till sej, tom min stavning ;)

kram åter igen :)

2009-01-19 @ 22:22:25
URL: http://www.carrandos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0