hmm..?

Försöker förtvivlat knåpa ihop en önskelista, ja man fyller ju år om typ 3 veckor :D Och mamma ville ha en önskelista.. Så jag får väl skriva en. Det svåra är att under hela året så tänker man "åh en sån vill jag ha, en sån önskar jag mig" osv. Men nu när jag ska skriva upp skiten så kommer jag inte på det :P haha. Men några punkter har jag lyckats få ihop såklart ;) Tänk att om bara ett år så är man 20... Det är lite vuxet, även om jag bestömt att jag inte ska bli vuxen förrän jag fyllt 85 =) MEN iår blir man 19 och jag ska njuta av att bara vara barnet än så länge, hihi.

Funderar lite svagt på om en taktlös människa (läs jag) kan syssla med freestyle? Astöntig känner jag mig om jag ska försöka mig på någon sorts form av danssteg till en låt, men det är ju ett kul alternativ till lydnad. Bara en väldigt luftig tanke.

Ska se om jag inte kan åka till klubben idag och hoppa lite hinder, har en kombination i huvudet som jag skulle vilja testa. Och det nalkas tävling fortare än vad man tror så träning skadar inte... haha.

Nu är även det sista (förhoppningsvis iaf) spårprovet anmält. Hoppas på en fin liten titel till i namnet då =) Den som lever får se..  Men att sätta championat på alla raka 1:a pris är ju lite kul, ända från anlag till nu. Men det kan lika gärna gå åt pipan denna gången "bara för att" ;) haha.



Fick lite träningslust när jag nämde det om freestyle så hundarna åkte på var sitt pass med trix. La båda i sängen och kallade ner Ebba först. Hon tycker det är lite kul och blir så där gulligt "buhunds-taggad" på sitt speciella sätt =) Makea låg väääldigt beredd på att få höra sitt namn. La upp Ebba och kallade ner Makea, som flög ner och började direkt testa alla trix hon kan för att få ett "klick", hon är tokig. Som nämdes igår vid vallningen och ordet "bra" så är det typ samma med klickern. Råkar man stå 1 sekund utan att säga nått så testar hon allt själv :P

Idag var hon väääldigt taggad. Vi jobbade mera på "vänd" och "kryp" på avstånd, hon skulle krypa in mellan mina ben. Funkade bra. Hon va pigg och glad och med på noterna! Sen att "tass" ofta blir "tass-högre-och-högre-tills-man-tillslut-hoppar" får vi träna bort lite :P Man kan fortfarande sitta ner och göra en enkel tass, haha.
 
Det roliga med henne är att lite svårare saker är oftast inte så svårt att lära henne, men sitt vackert eller stå på bakbenen är tydligen skitsvårt, hon är nog en tvärt-om-hund?! Det enkla är svårt och det svåra är enkelt....

Dom fick 3 korta omgångar vardera och sen fick det va slut. Jag tog min Blå och gick rakt upp i bergen, på en off road promenad. Hon fick springa och leka bäst hon ville men vände på en 5öring när jag ropade.

Ibland kan man inte få nog av den lilla hunden. Hon är mitt allt♥

Kommentarer
Postat av: erica

Hej ja förstår att du inte hade emot rasen utan just dom som varit muppiga. Men det är trist att folk inte förstår i bland.

Skönt att makea verkar bli lite bättre iaf och vi håller tummarna hårt här att hon skall bli det !!

för jag vet hur jobbigt det är.Och makea verkar vara en sånn underbar hund. Skall bli kul att träffa henne ni kommer på kennel träffen va?



Chifen börjat faktiskt bli bättre "peppar peppar ta i trä" han börjar se ut som en schäfer nu, innan såg han väldigt smal ut. ska ner med kamera i magen igen i slutat av augusti och se om alla bakterier och sånt är borta. så det blir ett par långa veckor nu.



Kraam erica poker och chiefen



2009-07-22 @ 12:15:53
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Linda, Jojje å Milou

Åh vilken underbar bild i solnedgången!!!!!!!!!!!!

En bild säger mer än 1000 ord, å den bilder säger ALLT!!!

Kul att träningspassen blev så roliga, klart att de lätta sakerna är svårast...hon tror ju att du ska försvåra de ännu mera förstår du väl... ;o)

Kramar Linda.

2009-07-22 @ 22:20:07
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Charlotte och Esther

Håller med Linda. Underbar bild blir helt varm i hjärtat.



Ses snart. Kramar från Syster Esther

2009-07-23 @ 10:20:50
Postat av: Linda, Jojje å Milou

Har du tänkt på att det snart är LÖRDAG å vad det innebär???

En härlig helgtripp...

Massa kramar Linda.

2009-07-23 @ 21:50:46
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0