Rapporthund!

Först: TACK för alla grattis både här, sms och mail!! Vi är så nöjda så :) Ebbas tur nästa hoppas vi på. Sen får vi jaga nytt! =)

Idag kom Bianka och Blair hit för att träna Rapport med oss. Vi har bestämt oss för att testa träna våra hundar i det och kanske kan komma till start till och med.

Tjänstetäcket förknippade Makea med sök/upplet så näsan körde och hon letade för fullt ibland. Men när hon blev påmind och att det var "marsch" det handlade om så gick det faneme undan kan jag tala om!! Jag har väl råkat nämna att hon är rätt snabb?! =) Hahaha. Ja ordet "marsch" fick vi ju ta och lära henne lite först, Makea har bara gjort det någon gång när hon va liten så hon kan det inte men lärde sig fort. Bianka fick ha det goda "godiset" och Jag fick ha torrfoder ;) Allt för att Bianka skulle vara askul att springa fort till. I Slutet kom vi på att Bianka kanske skulle försöka få ett "band" med Makea. Lek? Ja försök du sa jag bara :P Makea har aldrig velat leka med någon annan människa. Men jag tror min hund ändras och mognar, för hon satt som en Pitbull i kampleksaken!!! Jag kunde gå iväg, komma tillbaka och röra mig runt utan att Makea ens tittade på mig!! DUKTIG!! Vi som jobbat så in i bomben med att hon inte ska vara skygg för andra. Och Bianka är rätt okänd för Makea så detta va grymt! Sen togf jag hennes i halsbandet och Bianka sprang iväg, jag hetsade lite och släppte och då for hon som ett sjupt till henne och lekte!!

Så nu har vi hittat hur vi ska värma upp innan passen =)

Här kommer ett filmbevis på att hon faktiskt gjorde så! Detta vara sista gången vi gjorde såhär så innan detta har det vart ett springpass och mycket kamp så Makea var trött! Så det var ine så mycket drag i henne nu men det är i vilket fall ett filmbevis =)


Blair va jätteduktig! Hon har tränat det lite innan så hon visst va det handlade om =) Hon tog dock ut ut sig som satan första skicken så hon blev lite trött sen ;) Shit va hon sprang som en tokig boxer först! Söt!

Så idag igen är Tezze stolt över sin Blå! Och jag kan tala om att Mamma lever på sitt förstapris =) Det kommer hon göra ett tag till tror jag ;) Med all rätt =D

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

SÖTA Makson!!!!

Jag tror att det är så att Makea KAN göra allt som hon företar sig, HON ÄR BÄST HELT ENKELT!!!!!!!!!

Ses i morgon!!!

Massa kramar Linda.

2009-07-31 @ 20:37:48
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Nilla

Hej vännen, sorry att jag inte svarat innan, men jag kan inte maila härifrån, bara ta imot mail!!



Nope det verkar som om det skiter sig! Allt funkar inte som det ska här nere & som jag är van vid!



och jag vill inte ha en massa krångel, utan klara besked & det har dom inte lyckats med + att dom har semester just nu....



Kram

2009-08-01 @ 09:53:18
Postat av: Sara

Tack så mycket för tumhållningar och grattis. =) Ja, det var verkligen tråkigt att Mischa inte klarade det. Jag som trodde att hon började vänja sig..

Vad kul att det går bra för er även i rapport!! Det ser jättekul ut!



Mvh Sara

2009-08-02 @ 20:34:02
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0