sorgligt

Tittade på M.J's minnescermoni nu på TV'n. Är ju rätt barnslig och har lätt för gråt vid filmer och sånna här saker när folk gått bort, etc. Höll mig utan tvekan tills det var 2 minuter kvar då hans dotter entrar scenen och håller ett kort och gråtfullt tal. Då gick det inte att hålla sig... Stackars liten. Tänka sig..

Nu visar dom en av hans gamla koncerter. Dansa är han ju rätt bra om man säger så. Rätt flashigt. Typ 40 fans har visats när dom dras ut avsvimmade från publiken, alla lipar såfort han visade sig. Men kul att tuppa av? Då missar man ju allt. Onödigt..

Nja, ett fan är jag inte. Men hans kända låtar kan vem som helst sjunga med i. Några andra än hans hits har jag inte hört. Han hör i vilket fall till dom stora artisterna som man kommer minnas i oändlighet. Tur för han och hans familj att han slapp bli utställd i en glaskista, vaddå respektlöst lixom?

Idag har det inte hänt ett skvatt. Lite promenader men inga värstingar. Hundarna fick vara ensamma när vi åkte iväg och kollade på Mormor och morfars nyinköpta husbil. Betyg Godkänt av mig! Fräsch och fin! Även om den inte är så stor, men vi är ju oftast inte så många som åker i den ;) Kommer dock sakna vagnen, den bär med sig historia!! Till och med mormor sa att hon kommer sakna den. Så mycket roligt det lilla huset på två hjul varit med om! Har ni testat åka FORT över ett väggupp så bilen lyfter där bak (ja vagnen fick en mindre flygtur), åka in i europas trängsta P-hus på en flygplats i belgien och försöka förklara det hela med "we kom fajl !!", komma fel så landsmän får slå sönder skyltar så vi ska komma förbi eller blivit skjutna av vattenstråle så kepsen åker åt helskotta (när man tömmer bajset..)?? Ja historierna är många, långa och hysteriskt roliga! Det blir aldrig händelselöst på en husvagnssemester med mormor och morfar!

Imorron kommer Nillan och Maria, dom ska få testa viltspår!! Nä inte dom, då hade det ju inte gått nå vidare... Men hundarna! Makea får vara hemma, hennes spår ska ju ligga så jävla länge. Hon får ett spår någon annan dag. Snart väntas det sista spårprovet för oss!! Hoppas hon klarar det så vi kört hela alltet på alla raka, maffigt =) Det blir vår första championattitel, men förhoppningsvis inte den sista =)

Har gått i nya tankar om att inte ta upp någon ny lydnad alls innan vi fått svar från veterinären i november. Kanske att vi ger oss ut på lite klass 1 för att det är roligt. Men jag känner inte att jag har styrkan att jobba upp henne utan belöningen hon egentligen vill åt. Det går inte att undkomma att belöning är en stor del och torrfoder hjälper inte alltid, även om boll går att änvända för det mesta..

Troligtvis mest för mitt psyke, men det är ju det som behövs för att det ska bli bra. Jag vägrar jobba upp en halvdan lydnad där hunden inte är mer än måttligt intresserad pga att jag inte är det. Och just nu känner jag inte att hon jobbar så bra hon kan. KAN bero på löp osv.. Tiden avgör det. Jag ska ta upp lydnaden om ca 2veckor så har hon fått ett långt uppehåll, då ser jag om kraften har kommit tillbaka hos henne. Men magproblemen tär på ju helt klart på henne också, det är inte alls samma hund jag har nu som jag hade i höstas.

Tar vi inte upp "ny lydnad" (alltså fortsätter upp i tvåan) så är det agility som gäller. Hon är en vessla på banan och blir en gud när allt sätts på plats för min del! Rapporten ska testas och freestyletrix ska klickas in. Helt enkelt bara ha en rolig och avslappnad höst och hålla tummarna till november. Klassas hon inte som "håller på att bli frisk" då så kommer hon troligtvis aldrig att bli det. Det gör mig arg, besviken och ledsen. Men nu är vi iaf faktiskt redan inne på vår 6:e månad på foderdieten. Ett tufft och jobbigt halvår som vi jobbat oss igenom, min ängel och jag. Att alltid tänka på att inte ge nått, vilket alla kan hålla med om att det är jävligt lätt hänt. Inte nått får hon få i sig. Även om en korvbit säkert inte skulle förstöra det vi förhoppningsvis byggt upp så skulle det påminna henne om vad hon går miste om. Även om hon såklart har ett bra luksinne.. Så hon fattar nog ändå.

Dessa tankar finns ju alltid innuti, även om man såklart inte går och nöter på det negativa hela tiden. Men på kvällar när man har tid att tänka så kommer dom upp. "Tänk om.." är en vanlig fras. Man får dock se verkligheten, den är inte alltid så bra som man tror och heller inte alltid så dålig som man tror. Jag vet i alla fall att jag har tur att hon har en sån psysisk styrka! En utomstående skulle aldrig tro på problemen som vart. Det är nog bara jag och mamma/familjen, som ser förändringen i henne. Mest jag i träningen då..

En av de mest tänkta meningarna är så "Tänk om hon fått vara frisk, hur skulle hon vara? Hur skulle hon se ut? Hur långt skulle vi kommit nu?" Jag kommer aldrig få reda på det. En sak jag skulle kunna få reda på är vilken hund hon skulle ha varit, för om hon blir frisk kommer hon troligtvis bli mycket lik just den hunden :) Oavsett vad så är hon mitt liv, mitt allt. Hon är helt enkelt bäst!

Tanken jag ska tänka är nu faktiskt "Tänk om hon blir frisk! Sicken jäkla hund jag kommer få!" För det är sant. Även om jag innerst inne inte vågar hoppas fullt ut.

Hon ÄR min:




Liten Makea som inte vet vad som väntar..

Blev mycket text nu, utan att vilja låta negativ eller "tycka synd om" så känner jag att man måste få släppa på det som tynger ibland för att få lätta lite, en blogg är till för att skriva av sig. Och att höra "tänk på dom som har det värre.." är det värsta man kan få. För för min del finns det ju såklart inget värre. Så är det ju för alla, alltid! Man kan bara föreställa sig hur andra känner sig. Det man upplever med egna käslor är alltid tyngst. Det är ju självklart! Tycker jag.. Människan är ett ego djur. Så är det.

Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Tessan

därför skickar jag en kram....

2009-07-07 @ 23:51:32
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: erica och poker

Jag förstår dig, det är inte kul det, men hoppas det blir bra med lilla blå :).För hon verkar vara en mycket fin och duktig hund. Och självklart är du också duktigt som hjälper henne.Vi håller alla tummar och tassar här att makea blir bra från detta.



kram erica chifen och poker

2009-07-08 @ 14:24:03
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Oj oj oj...nu var det många tankar i Tezzes lilla huvud igen....

Jag måste säga att jag tycker att lilla blå fixade resan till Gotland mycket bättre än vad jag nästan vågade tro, hon VISSTE nånstans att hon inte får nåt annat så när de andra fick nåt annat så gjorde hon ingen affär av det, hon är helt enkelt BÄST!!!!!!!!!!!

Till och med när Milou gick omkring i stugan med sitt bamseben (som han inte fick så klart) så la hon huvudet på kudden i mattes säng åt ett helt annat håll...

Jag håller alla tummar för att Makson ska bli bra i sin lilla mage...kan undra om en så underbar liten varelse som ängel blå kan bli underbarare än vad hon redan är???

Jag saknar lilla Maksons glada skall på morgonen, på dan och på kvällen!!!!

Pussar till Makson och bamsekramar till dig från mig!!

2009-07-08 @ 16:40:09
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Jenny

Nej, jag anmälde oss till Tvååker för lääänge sen och nu har det kört ihop sig helt så vi kommer inte att vara där.

Ställer du Makea i helgen?

2009-07-10 @ 21:15:14
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0