tvååker och ingemansland

Två dagars i tvååker blev det iår, utan egna hundar. Skulle anmält Makea ena dagen men med facit i hand var det tur att jag glömde för det var inga domare för henne. ¨Fick istället äran att ställa hennes Pink merle bror Nemo. Lite pepptalk med honom och vi bestämde oss för att de två senaste utställningarna skulle raderas och vi skulle visa vad vårt team kunde åstadkomma. 2 av 2 CERT och båda med 3e bästa hane var vi (och nog matte?) mycket nöjda med, Det var ju bara äpplena från usa framför oss :)

I finalvalp med harry och uppfödargrupp blev det inget. Stackars dynamiten blev måttligt skräckslagen av de stora högtalarna man sprang förbi och tyckte sedan det var BC'n bakom oss som lät så hemskt?? Haha söt var han iaf ;)

Roliga dagar med trevligt folk som vanligt!!! Underbara människor...

Nu sitter jag i ingemansland. Ja för mig är det det... Vid havet i farfars stuga. Mysigt och sånt men inget för mig i större träckning, iaf när det inte är mitt eget. Jag och syster besökte ullared idag. En jäkla röta hade vi, hittade P-plats på försök nr 1 väldigt nära ingången. Ingen kö så det var att traska rätt in. Hitta det vi ville, ingen kö i kassan betalade och ut. Via lantmännen för lite saker och NetOnNet för inköp av kontant surf vilket gör att jag kan sitta här!! Sätter oss i bilen och 2 sekunder efter kommer världens skur. Vi hade lite tur med oss idag kan man säga!!

Havet besöks ofta  av en viss blå. Simmar dagarna i ända känns det som. Hon känns lite pigg och glad nu faktiskt och det gör att jag tänkt träna in lite roliga trix eller nått imorron om hon känns lika bra då. Idag har hon fått 3 simturer och två långromenader, varav ena LÅNG promenad då jag och syster tog en ofrivillig OMVÄG, på milen kändes det som, när vi skulle gå från kiosken. Det tog ett par timmar, hahahahaha. Så nu värker fötterna och höfterna.. Men blå är glad och nöjd och ofrivillig att sova. Hon gör tappra försök till att komma igång i lek med sin APA!! Men lite sov hon allt efter den långisen ;)

Nä nu ska ja dra mig, godis och kortlek väntar (ja, vad fan ska man annars göra här ute??). Blir det lika bra väder imorron som idag så väntar mitt gevär och min pistol på mig! Det är det absolut bästa med landet, att skjuta!!! Jag är ganska bra faktiskt för att träna så få gånger om året ;) haha

hej svej!

Ps. Jag har läst allas bloggar om tvååker och Guccis debut men det är så långsamt internet så jag kan inte riktigt komentera i alla för det tar sån jädrans tid! Men FINA bilder och ett GRATTIS till Tessan och Gucci hälsar vi härifrån!!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Gud va kul å se att du kan blogga på landet!!!!!!

Skönt å veta att ni har det bra!!!

Tänk att jag kan se lilla blå framför mig hur hon simmar och skuttar fram bland alla farliga stenar...gullungen!!!!

Tack för allt i helgen!!

I morgon börjar vårt sökläger!!! Det ska bli jättekul!!!

Ha det BÄST!!!

Kramar Linda.

2009-07-12 @ 22:06:42
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Pernilla

Ta det lugnt med skjutvapnen..eller varför inte skaffa lite Bambiben???

Ta och kom hem nu så vi kan spåra.. ;)

Tack för en dunderprestation med ångloket..bra drive..ja det kan man ju lugnt säga..

Du är & förblir bäst!

Kram på dig min kära vän!!

2009-07-12 @ 22:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0