vallning =)

Igår kom vi hem från landet (massa fina bilder därifrån kommer nästa vecka) och på kvällen mötte jag upp sandra och andreas för agility på gmbk. Vid 23 tiden var det dax att åka hem, haha. Det gick bra iaf. Både Makea och Dizzy skulle krypa under ett visst hinder alla gånger, någon jävla idé dom fick. Makea kändes bra, bra sug och driv och lyssnade fint. En trevlig kväll!

Nu har det varit dax för vallkurs igen. Ja, ett par tillsägelser på skarpen fick det bli när man har en hund med ett jävla anamma och krut i arslet!! "stanna" betydde tydligen idag "smyg fram"... Och "ligg" betydde tydligen "stanna".. Hmm? Nått som gått snett ;) Jag blev rätt paff (läs ARG) när LIGG KVAR tydligen gick fram som "spring-och-ta-dom-jävlarna"!!!! Hoppar upp på ryggen på ett får och får ett frispel. Fick tag på henne snabbt och vi hade en smärre diskussion *host* Det var nog både första och sista gången hon gjorde så kan jag tala om... Sen blev helt plötsligt "ligg kvar" faktiskt "ligg kvar"!! Wohoo ;) hahaha. Ja hon är inte klok denna hunden, men man kan skratta gått efteråt av hennes rackartyg. Det är ändå Tezzes pärla!

Men sen gick det bra, hon lyssnar väldigt bra på höger och vänster! Fick beröm av vår instruktör för det faktiskt :) och för att jag jobbar bra, på rätt sätt, med min hund :) Känns bra!! Och att Makea faktiskt vallar och inte bara lyssnar på komando. Nästa grej vi ska köra (förutom att printa in stanna och ligg *tänk ängel om din hund*) är att jag bara ska säga höger eller vänster när jag skickar, sen ska jag och Makea ballansera endast med kroppsspråk.







Nu är Makea TRÖTT!! Sent agilitypass och tidigt i fårhagen! Nu fortsätter packningen till Köping, imorron bitti åker vi. Har med trådlöst internet så det kanske kommer uppdatering därifrån. Får se.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jösses vad proffsigt det ser ut!! Roligt!!

2009-07-16 @ 19:55:23
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Va kul det ser ut.Nu får du flytta till landet och bli fårfarmare. Kramar från Arelidsgänget

Postat av: Linda, Jojje å Milou

Ha ha ha...spring-och-ta-de-jävlarna!!!!

UNDERBARA lilla Makson har helt å hållet förstått

uppgiften ;o) lilla sötnosen!!!

Kul att även få beröm i fårfållan!!! Men med ert samarbete så är det svårt att inte få beröm!!!!

Ni är grymma!!!!

Massa kramar Linda.

2009-07-16 @ 21:50:52
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Jenny o Vixhen

Härligt sommarställe ni verkar ha, myyysigt!!!

Kul att Makea är taggad på vallning, hade åxå viljat testa nån gång. Ser ut som det går hur bra som helst för er!

2009-07-17 @ 01:33:34
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0