bio

Idag var jag och Gustav (Thereze) på Bio, Hon fick en helkväll all inclusive med mig i födelsedagspresent =) Vi valde att se BAKSMÄLLAN och det ångrar vi knappast!!

Kvällen började med att jag skulle köra själv in till centrala göteborg och plocka upp Gustav vid Nisse terminalen. Jo, vägen dit gick relativt smärtsamt. Men att sätta oss i bil, med MIG som förare dessutom kan ju lätt likna en katastrof. Att förute hur filer dela sig längre fram i knö-tät trafik är ju sådär lätt. Men lite backning och snällt taxi folk kom vi in i rätt fil och var på väg åt rätt håll! Sen var det de där med parkering och kostnader... Fasen vilken skillnad det var. Först så sa vi att "åh vi parkerar vid burgården, det är nära" Körde till scandinavium (eftersom vänstersväng var otillåtet) och till burgården, hittade fin-fin parkering men TOTAL vägrade att betala 23kr/timmen!!! Makalöst!! "Nä men det är billigt vid katrinelund" säger Gustav, jupp då kör vi in där. Och den klassiska "DÄR SKULLE VI KÖRA IN" kom till tals. Jaha men vi testar köra vänster i nästa korsning.. Nähä där fick man inte stå.. Körde ut igen, påväg åt samma håll som från början, hittade en till parkering 20kr/timmen - NEJ tack!

Vidare... Körde saaaktaaa saaktaa (typ som Pernillas 45 på 70-väg fast 20 på 50-väg, haha) för att inte missa infart igen. Hittade parkering och 4kr/timmen var mer i rätt stil!! Att sedan alla rödljus, stop och parkeringsletande tog lite tid gjorde inget och 4minuter innan Bion började satt vi på stolarna! Fulla med godis och dricka! Redo för att skratta oss till döds!!

Det var den absolut ROLIGASTE film jag sett på grymt länge!!!!! Hela bion (fullsatt) skrattade hela filmen igenom och jag och Gustav satt och fullkomligt GRÄT!! Den va så jäääävla rolig!

DET är en film man kommer köpa hem och se om och om och om och om och om igen!!

STARKA REKOMMENDATIONER TILL BAKSMÄLLAN!!!

På tal om rekommendationer fick jag det idag av min gamla chef. Meningar som "Hon har lärt sig våra maskiner snabbt och har varit en mycket uppskattad medarbetare", "Hennes socialkompetens gjorde att hon fick många vänner på fabriken" osv är ju mycket uppskattat =)

I förmiddags åkte jag med Linda till huveröds. Ebba fick några kex som hon får när hon blivit ihälld sin jucie (Noni juicen som Makea skulle haft som Ebba nu får dricka upp. Får se om den hjälper på hennes ynka hjärncell ;) haha) Makea fick dock en kampstock! En halv meter lång och väldigt fet gör det svårt för lilla Blå att få in den i munnen, men ack så rolig den är tycker hon och kampar som satan!!

Nu ska jag bara sitta här och titta ut på regnet... jävla-svenska-sommar-fanskap!!! Hoppas jag får sova lite nu inatt iaf. Natten som var va jag ute med en sjuk Blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0