blå, blå, blå!

Tävling med regn, stor plan, mycket störning, sjuk matte... och tillsist en helt underbar hund! Tyckte hon var lite frånvarande och missade första halten i linf pga att hon skulle kolla in tävlingsledaren som gick efter oss... hrmf! Sen var hon lite övertaggad så både läggandet och ställandet blev lite lång fram i framtag... Men hellre en glad hund med småmissar än en "sur" hund med småpoäng ;)

Poängen blev iaf

Plats 10
Tand 10
Linf. 8½
(hrmf..)
Lägg. 9
Inkall. 10
Ställ. 9
App 10
Hopp 10
Helhet 9

Summa 188 poäng och 2:a placering (slagen med 1poäng ;) haha)

Så ännu lite närmare 190... men attans att det aldrig ska sitta!! Men vi har hjöt vårat medel nu iaf! Bra! Duktig Blå!



Svar till varför vi inte tävlar tvåan än till er som undrar.

Dels så var alla dessa tävlingar anmälda innan jag hade mitt LP1, så jag har lixom redan betalt allt och då känns det ju surt att bara "skita i det". Sen är Makea långt ifrån klar i 2ans moment och platsliggningen i tvåan kommer bli vårt stora problem. Och utan platsen i tvåan är det omöjligt att få 1:a pris (platsen är ju 40poäng) och därför tänker jag inte starta tvåan förrän jag vet att den sitter, för det mesta (man kan ju aldrig vara helt säker, det kan alltid hända något!). Jag startar aldrig en tävling med inställningen att "jag vet att det ändå kommer gå åt helvete" för jag vill göra rättvisa åt min hund, ge henne en ärlig chans. Ska HON tro på det så måste JAG tro på det, annars vore det rätt konstigt? ;)

Sen så är ju faktiskt Makea inte ens 1½ år än. Så varför stressa? Hon är inte mogen på långa vägar och är väldigt tittig och halvt okoncentrerad på tävling än så länge.

2:an satsar vi på att starta till våren! Nu i sommar blir det väldigt lite lydnad på tävlingstränings-nivå över huvudtaget. Det är ju vallning, agility och viltspår i sommar för vår del!!

Så nu vet ni varför vi fortfarande tävlar i 1:an ;) hihi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju bra poäng du. Ni ärså duktiga och flitiga ni,Nästan bara 9 och 10:or. Är ju super.

kram erica och poker

2009-06-11 @ 22:53:41
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Eva & Hedda

Jag tycker det är dags för er att ta klivet till tvåan nu!!! :) Du kan ju inte harva i ettan i all evighet, nä upp till eliten med er, det är där ni ska kämpa om de höga poängen :D :D :D

2009-06-12 @ 08:28:03
Postat av: Eva & Hedda

Självklart är det ingen panik upp i klasserna!!! Men jag tycker bara ni är så duktiga att ni inte ska harva i de lägre klasserna för länge, trots allt KAN det ibland bli så att för mycket tävlande blir avdressyr istället...



Lycka till med vallningen, agilityn och viltspåret nu! Så ser jag fram emot klättringen på lydadsstegen när ni är mogna för det :D

2009-06-12 @ 12:40:40
Postat av: Sandra

Grattis till ännu en finfin start i Lk1!!!

2009-06-12 @ 13:58:20
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0