dilemma och problemlösning

Problem uppstod idag när det visade sig att bilen skulle vara borta imorron när vi har vallkursen. Jag ringer Anna tänkte jag.. ringer och fjäskar. Nähä hon hade fått hinder och kommer inte kunna komma. Men jag vill inte missa den, ringer morfar! Och se där, då kommer jag till kursen imorron! Tezzes alldeles egen bästaste SuperMorfar!

Ringer och kollar med Nillan "hur ska jag ta mig till dig imorron??" Skulle skjutsa med Peter från jobbet, gött! Nu visade det sig att jag troligtvis inte hinner hem imorron mellan vallningen och Nillan (som vi åker till utställningen ifrån).

Då kommer dilemmat. Ska jag ha finkläder (asså typ inte joggingbrallor, det är bara inoff) i fårskiten eller fulkläder på utställningen?

Det är ju utan tvekan varmt imorron så det lär bli kortbyxor, vilet funkar i ringen med. Sen att jag lukar fårsvett och ser ut som sju svåra år är en annan femma. Men lugn Anki, Siri drabbas inte av det. Luktar jag får kanske hon rent av sitter som en klisterlapp efter mig :D hahaha.

Idag har jag avverkat lite nostalgi. Skulle träffa kära lilla mamma i staden vid ett klockslag. Åkte in tidigare för att fixa mitt guldpass på Lisse och gå in i deras söta miniaffärer och leta present. Kom ner för backen till entrén och vände fort på klacken. skulle inte kommit in de närmsta timmarna.. Ringde mamma och bad att bli insläppt för att våldgästa mina gammla kamrater på jobbet. Mamma på möte, vakten kickad. Jaha? Bra att ha Hjärtur som kunde släppa in mig =) Tog mig en glass och joinade dom på fikat. Sorgligt att sedan gå ner mot mjuken. Känna draget i nedförsbacken där man sparkade sig ner med min fina rosamålade cykel förra året. Dock har mycket förändrats. Jag mötte ingen på vägen ner. Jag mötte ingen där nere. Min chef var borta också. Hittade tillslut två töser på utegården. Finally någon levande själ! Därefter hittade jag lite mer kul gammalt folk =)

Det är tyst där nu, få maskiner som går. Inget folk knappt och väldigt väldigt tyst. Så kul som jag hade där förr året. Så jäkla bra man trivdes. Nu finns det knappt någonting kvar. Dom som var kvar hälsade glatt, kom ihåg mig med skratt och det blev maaaassa prat.

Sen in till stan med bästaste mor. Ett par tygskor stod på inköpslistan. Sen att det blev lite mer bara för att jag har sveriges bästa mamma gör ju ingenting! Hittade massa fint! Födelsedagspresent inköptes till morfar också.  Mamma hittade en fin sommartröja med. Gratis glass bjöd dom på och lite mat åts innan hemfärd.

Tack för bästaste dagen med bästaste älsklingsmamman♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja just det. Gratis glassen glömde jag. God va den oxå.



Tack själv för idag. Pussgurka

2009-06-25 @ 22:32:09
Postat av: Jenny o Vixhen

Kul att kunna inspirera till lite hund-funderingar ;0) Alltid lika kul att grubbla över saker och ting! Lycka till i helgen nu!

Kram

2009-06-26 @ 13:10:50
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0