fler funderingar.

Försöker följa Jenny i hennes tankar och funderingar kring träning och tävling. Jag är ju långt ifrån ensam om att vilja att det ska kännas bra ute på en tävlingsplan. Det gäller ju egentligen inte bara lydnaden, det är mycket som ska klaffa i agilityn med. Det handlar om fokus och glädje. Det där lilla extra ska finnas. Det där lilla extra som inte fanns alla tävlingar vi gjorde nu i våras. Mycket beror på åldern, unghund med en släng av trotsålder. Sen har jag tyckt ett tag att hon är lite "off". Nea löpte i maj och förra gången var Makea strax efter Nea, men än har det inte kommit. Milou var dock väääldigt på henne där bak häro m dagen, så förhoppningsvis kan det dra ingång nu så det är överstökat!!

Eftersom jag själv inte har den extra gnistan till tävlingsträning just nu så har Makea ett behövligt sommarlov sen början på denna månaden. Tanken är att sommarlovet ska sträcka sig till i alla fall sista helgen i Juli.  Då är det nästan 2 månader av behövlig vila. Då har jag hunnit fundera lite på hur vi ska ta upp träningen igen för att hon ska få tillbaka glöden. Jag har redan många tankar om hur jag ska göra. Tror det kommer bli bra.

Ska jobba mycket på glädje och fokus till hösten. Kan hända att vi kör en till ettan tävling för att se om vår träning gett resultat i tävlingssammanhang, mest för min del då det är JAG som måste ändra mig på tävling. Den där Jäkla Tezze...

Efter bollande i telefon med värmlandsskogarna (Agneta) så blev jag rätt taggad att börja jobba mera, speciellt med vittringen =) Hon drillar in mig på treans moment, haha. Nä men lite vila till.... Sen träningar och tävlingar! Rätt upp i elit, inga jäkla LP mera (tror jag att jag har bestämt mig för).

För övrigt så fortsätter värmen bölja in, nu är det torrt i spårmarkerna! Blev lite irriterad imorse på morgonpromenaden när det stod ett jäkla fint rådjur och betade på en äng typ 20 meter ifrån oss med en söt liten hare precis brevid sig. Fint i morgonsolen! Fan att man aldrig har kameran med sig i sånna sammanhang. Det ska bli över 25+ ända fram till tisdag enligt tidningen och efter tisdag 20-25+. Snacka om värme på gotland. Hoppas det svalnar av lite, det är jobbigt för hundarna att vara på en utställning i denna hettan.

Nä nu ska jag skölja av mig min fina ansiksmask som gör att fejset känns stelopererat för tillfället :P Idag blir det stadá för lite shopping av skor (om jag hittar några) och presenter. Glass lär det nog bli också ;)

Imorgon är det vallning på förmiddagen och sen ska jag besöka utställning på kvällen. Trevligt, trevligt.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Nä nu tycker jag att du ska tänka om lite...TÄNK va häftigt att få ha LPI, LPII och LPIII stående framför blåa farans namn, jag tycker att du ska satsa på att få alla LP som går!!!!

För visst ser det coolt ut så här:

KORAD LPI LPII LPIII SVCH SUCH DOOR KEEPERS NOTHING ELSE MATTERS alias "Makson"!!!!

Massa kramar Linda.

2009-06-25 @ 14:34:17
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anonym

Glöm ej SLCH Linda! Svensk lydnadsschampion är väl det av något som Makea ska bli??

2009-06-25 @ 18:16:51
Postat av: Mamma

Snygga kläder och skor blev det ialla fall men dock ingen glass :-( Den glömde vi i all shopping yra...

Jag håller med Linda. Mycket snyggt namn på Makson, lite jobbigt att skriva bara hihi.



Tack för turen i stora staden (mammas lilla Tösabit)kommer du ihåg??



Puss

2009-06-25 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0