Jag har hittat det.


Mattes älsklings-piraya =)

Nu har jag hittat det. Beskrivningen på min hund. Det ordet som beskriver den lilla söta Blå hunden som på en hundradel lätt förvandlas till sveriges främsta pitbull.. Ordet är inget fint att säga. Makea tillåter rätt många andra raser men Cocker spaniel och allt som liknar den tyen av hund hatar man och vill helst göra slut på det lilla krypet med ett snabbt hugg över nacken. Sen varför hon går från cocker-hat till "tillfälligt-hat-av-vissa-stora-brukshundsvarianter" kan jag inte svara riktigt på än. Men den lilla Blåa ängeln är inte så liten, söt och oskyldig som man kan tro när hon knappt vågar sig fram till en människa som vill hälsa. Hon ger mig utan tvekan gråa hår och många chocktillstånd..

Men jag har faktiskt hittat det svarta hålet i det hela, där fröet gror. Det är främst under träning, taggning och allmänt "nuärjaggalen"-tid, men även på lösa hundar som springer fram när hon själv är kopplad, och såklart när någon närmar sig hennes saker...

I måndags vid agilityn så var hon manisk över de tre små cockrarna som faktiskt också ville hoppa agility. Från 'ligga-och-titta-på-hundar-som-springer-och-vara-avundsjuk' till ett plötsligt 'vända-mig-om-och-döda-den-jävlen'-anfall.... Blandrasen eller pudeln brydde hon sig inte ens om. Hon är knepig :P

Nä, någon gång ska det nog bli fason på det lilla krutpaketet. Den lille skiten som tror att hon äger världen ;) Tur att hon är mattes hjärta♥ Personligen tycker jag det faktiskt är lite kul att hon har lite attityd, det är roligare att jobba med. Men nej, hon ska såklart inte tillåtas att bete sig så, haha ;) Men kan ju inte ljuga, hennes näsa blir ju bara så söt när hon skrynklar ihop den och tror att hon ser jättefarlig ut, hahahaha.

1 vecka kvar till Gotland, och Tezze har redan börjat packa, hihi. Nä tanken med tidigt packande va att jag inte ska kunna använda de kläderna jag ska ha med ifall jag inte hinner tvätta upp dom igen. Så jäkla kul ska det bli, oavsett hur det går på själva utställningarna. LÄNGTAR!

I helgen är det vilspårsprov igen. Denna gången blir det nog jääävligt svårt. En hel vecka med 25-30graders värme och stekande sol gör det inte lätt asså.... Vi ska göra vårt bästa. Någon annan som ska göra sitt bästa är Saga, hon står för sitt championat!! Efter spåret blir det till Arelid för fika (förhoppningsvis chamionat-tårta :P) och Saga-trimning.

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Jag tar för givet att jag blir bjuden på "championattårtan". Lycka till både du och Eva-lena. Kramar från Arelidsgänget

2009-06-24 @ 14:13:51
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0