krig?

Nejdå, bara regn!

Jag vaknade kl. 5 i morse (borde kallas natt) av att bowlingklot höll på att borra sig igenom mitt tak! Steg upp och kollade ut genom fönstret, lugnt, det var 'bara' regn. Och det var inte lite regn och inte små droppar. "Dom SA att det skulle vara uppehåll idag!!" sa jag argt för mig själv och tänkte på kvällens tävling. Strax innan kl. 6 slutade det regna och har inte gjort på hela förmiddagen nu *peppa peppa ta i trä*. Så dom kanske har rätt då? :)

Att vara lite sjuk suger totalt. Jag blir helt uttråkad... Fördelen är att man kan tänka och fundera lite. Funderingar på framtid, hundsaker, årets fortsatta upplägg för Makeas del, längtan och planering.

Makea ligger och sover efter morgonens lekrejs som hon alltid kör.. Man kan väl hoppas att hon förbereder sig inför ikväll? Hihi. Söt är hon när hon sover iaf och det ger Tezze en liten chans att få pussa på den söta näsan :) Makea är ju som många vet den absolut sämsta kelhunden...... Ända gången man får klappa Monstret är när hon sover, hahaha.

Jag ska sova hela dagen så jag känner mig någorlunda ikväll och kan göra min hund rättvisa. Vi får väl se. Hon är ju bäst oavsett hur det går så =D



13.40.

Slog på TV lite snabbt nu innan jag änkt gå in i duschen. Fastnade på tvins tv-shop och en ny "revolusionerande" träningemetod på hund som du kunde köpa hem! Det var en karl som hette Don som hade en träningsmetod. "Man ska aldrig belöna sin hund med godis för då är man en dålig flockledare. En flockledare ger aldrig bort sin mat. Dessutom kan godis framkalla aggressivitet då hunden inte får godisen när den vill ha den! När du istället blir en bra flockledare som kommer du en lycklig hund som inte är tjock". Jag fick ögon stora som pingisbollar, va faan är detta?!?!

Jo man köpte en DVD med träningsmetoden, du fick med "komando halsbandet" som gör att din hund blir fokuserad på sin uppgift. Ni kan ju bara ana hur det halsbandet går till eller???? Man fick även med linor, som hade något fint namn, i 3 olika längder för att din hund ska lära sig att gå lös! (men hallå, den har ju lina??) och så skulle du inte glömma att fråga efter den grymma APPORTBOLLEN, vilken var en tennisboll i ett långt snöre för att du ska dra in bollen så hundern lär sig att den ska komma och lämna den..

Jag kan ju bara säga att det var det värsta jag hört!! Jag blev helt stum.. Hur kan dom ens låta folk gå på sån jävla skit??? Det där halsbandet (som liknade ett halvstryp med piggar INNÅT) var gjort i "bekväm plats" som din hund inte kommer att märka att den har på sig. Nänä visst! Och HUR har dom lärt dom där "duktiga" hundarn på reklamen att inte springa utanför tomtgränsen då? Inte fan sitter det halsbandet där och gör ingenting iaf.. Dom visade en liten blandning som inte skulle gå över tröskeln till ytterdörren. Dom öppnade dörren och den lilla hunden sänkte ner svansen och såg rädd ut och undvek tröskeln. DET ÄR NOG VÄLDIGT EFFEKTIVT ELLER???? Självklart visade dom inte hur halsbandet fungerade... Det hade jag gärna vilja se..

Helt jävla otroligt........ Vad ska man annars säga?
Nu till det jag skulle, duschen...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Shit.... ett monster !!! Jag kan bara hålla med ! Makea får ett anfall även på kvällen i MIN säng och då även med "gås" & "anka" Tack Linda du förgyller min kväll.

2009-06-11 @ 12:06:23
Postat av: Jenny o Vixhen

Ja, suck. Har åxå sett den skiten. Det e ett plast-stackel och tyvärr e det lagligt att sälja i Sverige, men olagligt att använda...hur nu det går ihop.

Och vem vill egentligen ha en glad och lycklig vovve som älskar att jobba med sin ägare när man kan få en liten rädd stackare till hund som till slut tar till aggressioner ironi.

2009-06-11 @ 15:34:49
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Linda, Jojje å Milou

Till Anette: Var så god, det var SÅ lite!!!

Jag sa det till Tezze igår: Din mamma kommer att vilja mörda mig om några dar.... hi hi hi...

Till Tezze: Lycka till på tävlingen idag!!!!!

Det där halsbandet kommer väl att köpas att just de människorna som inte kan behärska de över huvud taget, som vanligt....

Men en som har utbildningen att hjälpa de när allt har gått fel kommer att vilja ha fler timmar på dygnet för hon/han kommer att ha fullt upp....

Ha det så bra!!!

Kramar Linda.

2009-06-11 @ 16:47:51
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra

Nämen vad bra!!! Nu vet jag alltså vad jag ska köpa så mina hundar kan bli lydiga och perfekta! Ööööh, not. Tråkigt att det ens sänds, att ingen på kanalen sagt nej till ett sånt inslag... Som att sända reklam för hustruuppfostring eller barnuppfostring med finfina halsband... suck.



Syns ikväll iaf! Vi kommer upp och kikar.

2009-06-11 @ 17:32:27
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0