lite om allt.


Såhär såg det ut igår till en början. Regn, hagel, regn.. Som vanligt på Svensk Midsommar kan man ju tillägga då ;) Men det lättade upp till eftermiddagen.

Midsommar var trevlig. Jag bakade en SUPERGOD mastig chokladkaka som vi hade varm med jordgubbar och grädde - MUMS!!
Såhär såg den ut:


Och med lite grädde blev det såhär:

MUMMA!! Så jäkla god va den =)

Makea är lite av en blandras, av vad kan jag inte komma på. Tror mer på att hon kommer från en annan galax. Hon går ofta under namnet "Byggare Bob" här hemma då hon alltid ska hjälpa till och städa, bygga och fixa. Igår ville hon dock inte hjälpa pappa att grilla, hon skulle snarare förstöra för honom - plus att hon kom på vad hon vill jobba med när hon blir stor:
 
SKYDDSHUND! Lite tunn vante kanske? Man hörde "aj, aj" från pappa emellanåt, hahaha. Men hon blir helt extas när man tar fram en vante..

Idag ser himlen mer ut såhär:

Det åskar rätt mycket men regnar ingenting och är ganska varmt!
 
Vi har vi fixat lite ute i grönsakslandet. Flyttade lite plantor och gallrade lite av allt som kommer upp i en rasande fart. iår har vi squash, brysselkål, dill, lök, gräslök och massor sorters bär.
 - Jordgubbarna kommer i stora klasar! Gröna än så länge, men vi stjälpte upp dom. =)

Makea ville hjälpa till även idag...


Sen borstade jag igenom doggsen lite och Makea fick träna lite "stå"

Hon är ju inte färdigväxt.. Men rättar till sig sakta men säkert. Hon stannade i utvecklingen i höstas/vintras när hon blev som sjukast, först nu de sista två månaderna har hon börjat sätta fart igen. Men det kommer ta ett tag innan hon är färdig. Pälsen försvann i samma veva som hon stannade till men den vill inte riktigt ta sig... Den kommer nog till hösten..

Även Ebba fick testa, hon va taggad (av att stå?! Haha)

Husets ända CERT-hund än så länge ;)

.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Lugn Makson kommer att ta alla CERT framför alla andras näsa!!!! Med ert teams vinnarskalle så kommer hon att bli världens finaste utställningschampion!!!

Ni ser ut att ha lika fint väder som vi, idag har jag legat i sängen nästa hela dagen...lite nackspärr...blev nog för lite nubbe igår ;o)

Jätte fina STÅ bilder på båda vovvarna, det syns verklingen att Makson är G!!!

Jaså så hon har redan hittat sitt jobb i framtiden...jag tror inte att pappa vill ha en ynklig grillvante då ;o)

Den där "chokladchocken" ser gudomligt god ut, hoppas att du har tid att baka den nån gång när jag kommer på besök, för då kan vi ju kanske ta oss en liten picknick ute i det gröna med doggisarna, lite paus behöver man ju i allt tränande och filmande ;o)

Ha det så bra så hoppas jag att vi ses i morgon!!!

Massa kramar Linda.

2009-06-20 @ 15:17:40
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Linda, Jojje och Milou

MEN va e detta??? Ingen mer som har kommenterat på din fina blogg!?!?!?

DÅ får jag göra det en gång till!!!!!

Nackspärren har nu gått över till andra sidan åxå så nu ska jag nog egentligen träna massor med Milou för jag har INGEN möjlighet att titta ner på honom...

Har precis tittat på rallybrudar, den var underbar!!! Ska nu fortsätta å kolla på Bolt...

Ha en fortsatt trevlig helg så ses vi imorgon!!!

Kramar Linda.

2009-06-20 @ 22:04:19
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Jenny o Vixhen

Låter som en helt normal midsommar ;0) Regn och sol och familj och hundbus, hi, hi!!!

Tja, IPO med grillvantar kanske vore nåt!

2009-06-20 @ 22:31:01
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0