Makea fortsätter...

... att imponera! Hunden ger sig aldrig in i något halvhjärtat.... Så idag tog hon 1:a pris i öppenklass viltspår! Sitt första öppenklass spår! Svår terräng tyckte jag, började i snårskog för att sedan gå upp på ett kalt berg. Vidare ner till normalskog för att fortsätta in i en mossa! DYNG BLÖT!! Sen över stora lerpölar och vidare in i snårskog och sen tillslut ut på en traktorväg. Sånna förhållanden har vi inte ens här hemma så :P haha. Dessutom är det svårt där sa domaren för dom har så himlas mycket Lo och även varg. En boxer hade blivit anfallen av en varg där för någon vecka sen.

Inte nog med 1:a pris så tog hon full pott i poängskalan! 42/42! Hon slutar aldrig förvåna mig. Domaren berömde henne jättemycket och sa att jag ska vara med på de stora vilt-tävlingarna med henne! Så hon sa att jag skulle hålla utkik när nästa var ;) Ja,,, vet inte hur mycket jag kommer tävla viltspår när vi är klara med championatet, men klart att fortsätter hon vara såhär bra så kanske man ska testa vara med på dom med sin prickiga vallhund ;) haha. I kritiken idag stod det bl.a. "Har ej problem med varken blodupphåll, vinklar eller återgång. Jobbar utmärkt!" Jadu, hon har ju knappt gått spår med lång liggtid (typ 2st..) och jag har lagt en återgång, som dessutom visade sig vara fel (för lätt..) så jag vet inte, men hon klarade ju det ändå :P

Egentligen är det ju tänkt att börja med bruksspåret till nästa år.. Men jag vet inte, man hinner ändra sig, viltspår är ju jäkla kul och man SLIPPER LYDNADEN! ;)

Så två sånna här bra spår till och vi har vårt första championat (Lp är ju mer bara en titel :P)!

Ps. Ska inte spår vara tröttsamt? Min hund springer och slänger leksaker hej vilt runt sig!! Ja, sen är hon ju inte som alla andra heller ;)


Jag hade det på känn att det skulle bli något av denna sockertoppen!!
En liten, liten Blå!♥

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Wow!!!! JÄTTEGRATTIS till ert första 1:a pris i det öppna viltspåret!!!!!!

Herre gud, lilla fröken blå är ju grym på ALLT!!!!

Ni är ett oslagbart team helt enkelt!!!

Jag hoppas å önskar att lilla sockertoppen snart blir bra i sin lilla mage så hon får äta allt möjligt av vad som bjuds, jag håller tummarna!!!

Massa kramar Linda.

2009-06-17 @ 22:07:58
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Jenny o Vixhen

Wohoo, bra jobbat. Bara två tävlingar kvar nu då ;0)

Kul med fler viltspårande aussies !!!

2009-06-17 @ 22:15:01
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: erica

Asså man slutar aldrig förvåna sig. Ni verkar ha ett bra flyt på allt,

Man blir så imponerad av att läsa om dig/er.Man blir så glad. Så man får bara ta och grattulera er.

Och lycka till med allt!

Kram erica och poker

2009-06-17 @ 22:15:19
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Tessan

Huj, 42 poäng!!?? WOW, verkligen hur kul som helst!

GRATTIS!

2009-06-17 @ 23:07:57
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Charlotte och Esther

Ni är bäst.



Trevlig midsommar och va rädd om dig!



Kramar från Ronnebygänget

2009-06-18 @ 11:10:54
Postat av: Sandra

Grattis, grattis!!! Jag blir lite sugen att testa med gammtanten ibland. Men så är jag för lat och tycker det verkar så himla krångligt med blod och klöv och lång liggtid och så... ;-)

2009-06-18 @ 13:25:47
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Yes please!!! Ska höra med A vad som kan passa honom. Det är ju han som står för kk'et i vår familj... ;-)

2009-06-18 @ 14:43:50
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0