massor =)

I söndags var det vallning igen. Denna gången snäppade vi upp det mera och tog in hundarna i fållan med får. Först i koppel och sen lösa. Makea gjorde framsteg, denna gången var käften på den Blå mer stängd än den brukar vilket gjorde det lättare att jobba och lättare för henne att vara koncentrerad. Hon tog det nog mer på allvar!! Kul som f*n va det iaf =)

På kvällen va det drop in ringträning på klubben. Makea skötte sig bra och jag fick så jäkla bra tips av både Hanna (med zazib) och Anki (som med sina Braccos vinner allt och dessutom är domare!) så nu står Makea mycket snyggare! Det är bra med domare och Anki berättade för mig vad som var Makeas starka sidor som jag ska dra fram och hennes svaga som jag med hjälp av dom starka ska försöka glänsa över ;) BRA!! Fick ut väldigt mycket av kvällen. Hon sa även att den hunden (pekar på Blå) av någon kan röra sig! Kul =) Även om jag visste det, hon får alltid beröm för det, men ändå ;)


I helgen har våran egen Byggare Bob hjälpt pappa med moppen.


Makea apporterar skruvmejsel =)

Idag kom solen fram och det betyder att hundarnas pool togs upp. Ebba var faktiskt i för första gången och gick INTE att få ur därifrån! 7liter vatten senare va det dax för kisserunda ;)

Bildbevis:

JAGA BUBBLOR!!


Båda får plats =)

Till lunch fick dom var sitt märgben (gjort på Makeas mat, uppblött och infryst =)) Och kan ju säga att jag även här ser sån jäkla skillnad på dom.. Ebba vet precis hur hon får ut mest snabbast.

Ser ganska bekvämt ut också =)

Makea däremot.... Ja, jag har väl ändå aldrig påstått att hon är speciellt smart??


Hon fick aldrig benet att stå upp som hon ville så hon sprang omkring på detta viset med det.. Smidigt?

Ikväll va det agility. Lätt är det inte, har jag råkat påstå något annat så tar jag genast tillbaka det!! Makea är snabb som få och jag är dessvärre INTE det *host*.... Att jag dessutom är helt grön på sporten gör det hela snäppet svårare :P Som Emelie sa så fint att "du har då inte fått en lätt hund att vara nybörjare på, men när det väl klickar kommer det bli så jävla snyggt!" Och det stämmer, när JAG får till det så kommer hon gå som smort. Men jag är nybörjare och en hund med denna kalibern är inte lätt, DET märker jag, tack!!

Idag var det en bana, ja tillslut fick vi nog till det hyffsat ;) Vi hade inga höjder utan körde lågt och riktade in oss på att fixa det rätt istället. Hoppa högt har hon ju bevisat att hon kan ;)

I veckan ska det tränas på hoppteknik!! Det blir lätt fel i denna hastigheten, hon ska lära sig att bedöma hindrerna och dess avstånd lite bättre. Sen ska jag se om inte Emelie (som KAN agility) kan ta Makea (om hon går med någon annan, tveksamt :P) så får vi se om det inte kan se bra ut, haha.

Hanna fotade så fint idag. Svårt ljus idag med (alltid svåra förhållanden på klubben) men lite kommer iaf.

En bild säger mer än 1000 ord!





Höjd för fotots skull ;)


Kommentarer
Postat av: erica

Synd att det krockade på lördag med borås och spår.Men vi håller tummarna för er på tävlingen på lördag.

Men det kommer säkert fler tillfällen.

Din blå är ju super duktig.Hon flyger ju fint över hindrena också. Hon är nog född till agility ;)

spännade med vallning också.

kram

2009-06-22 @ 23:18:00
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Sandra

A har lite stressigt på jobbet såhär innan semestern, men imorgonkväll kunde han visst. Passar det dig? Isf, när? Och var? Vi kan komma hemifrån vid 6.



Kram Sandra (som har en "springafort" och en "jagskälleralltjagkansåkanskehusseblirbättreochannarsbiterjaghonomirumpan" som förhoppningsvis nångång kanske kan bli rätt bra på agilityplan de med. ;-)

2009-06-23 @ 00:17:51
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Hehe, jag kanske borde skrivit vilken dag jag menade... ;-) Tja, det var alltså idag, tisdag som tanken gällde. Funkar det för dig?

2009-06-23 @ 12:11:22
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Du har inte möjlighet att ta dig till Göteborgs avd då? Resten av veckan är rätt så körd för oss är jag rädd...

2009-06-23 @ 15:26:39
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

A kan hämta dig om du behöver skjuts! :-)

2009-06-23 @ 15:43:38
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Ingen fara! ;-) Denna veckan är tight för oss som sagt. Och Dizzy åker till Kalmar på semester i två veckor på söndag, men i utbyte får vi hennes söta far som A kan köra med istället. Veckan efter specialen har han dessutom fått sin semester och vi kan träna när som. Så vi siktar på det istället helt enkelt! :-)

2009-06-23 @ 19:44:16
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0