såå roligt!

Nu har jag en hund som vill dela mitt intresse - AGILITY! Och hon gör det med bravur! Som ni vet är denna hunden inte som alla andra. Att hon är helt spritt språngande galen vet alla.. Men att hon är en ren naturbegåvning i hundsport-världen är något annat.. Makea har tidigare sprungit EN agility bana i sitt liv. Det var en bana på Small-höjd och ganska enkel. Igår mina vänner... Igår satte jag och Emelie upp en bana, en klurig sådan som innehöll både box och staket. Kluriga saker minsann =) Sen hade vi A-hindret och gungan. A-hindret har hon gått över en gång innan och gungan har hon vart lite skeptisk mot.  

Första varvet vi körde på banan var näst intill FELFRI! Tror det var en vägran eller nått (mitt fel..) på hela banan! Hon är otrolig!!! Det var ingen superlätt bana.. Hon tog långa slalomet felfritt, tog ALLA kontaktfält klockrent och inte nog med det så har hon en fart som heter duga!! Både bakom- och framförbyten, snäva svängar och snabba raksträckor, hon klarade det..♥

Jag var såå jäkla glad igår!! ÄNTLIGEN är vi igång med den roligaste sporten av dom alla!! Det dröjer inte länge innan vi kan starta, hon är grym!!

Efter två rundor maxade vi hindrerna. Lilla Makea på sina 49cm över marken skulle hoppa 55-60 högt! Jag tänkte att hon kommer ju krypa under! Hinder som stod i svåra snäva svängar hade vi på mediumhöjd för att inte göra det för svårt. Som sagt så ska hunden vara tvärt om alla andra och flyger som en fjäder över de höga hindrerna men kunde riva de låga, hahahaha. Komiska jycke ;)

Här kommer bildbevis på fågelhunden! Dåliga bilder pga dåligt ljus. Försökte rätta till dom i fotoprogram så det blev lite bättre, men mer än så kunde jag inte :P





ATT hon älskar agility!! Dock är hon en av många hon hemskt gärna pratar banan igenom ;)

Idag har vi en slappedag. Det händer ingenting alls på hundfronten. Jag ska in till stan och fika med en kompis. Trevligt =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu gäller det bara att Tezze orkar hålla farten uppe för Makea gör det.Här ser det ut att gå fort. Löpträning hemma Tezze ???



Fina bilder.

2009-06-16 @ 10:46:33
Postat av: tezze

Ja fart saknar hon inte.. Snabb som fan så jag hann ju knapp med.. Sen var jag helt slut.. Löpträning får det nog funderas på!

2009-06-16 @ 12:19:35
Postat av: Sandra

Åh vad härligt det ser ut!!! Jag tror mig ju sitta på en begåvning i den sporten också, men vågar knappt testa ett hinder för att jag inte vill lära fel... ;-) Och sen är jag ju totalt grön också! Att jag tävlade på 90-talet säger liksom inte ett skit idag mer än att jag börjar bli gammal!!! :-)



Kanske träffas och träna nån dag?

2009-06-16 @ 14:15:07
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Mamma igen

Kolla in första bilden. Makea fokuserar verkligen på nästa hinder samtidigt som hon FLYGER över det första. Helt otroligt för denna lilla varelse. Jätte kul att Therese har fåt en hund som vill det hon själv vill. Buhunden ville lixom inte.

2009-06-16 @ 14:40:40
Postat av: Sandra

Hahaha, jodå. Man kan säkert träna agility fel. Jag kan säkert! ;-)



Tja, det var agility jag tänkte mig... Men all träning är trevligt såklart. Och paus för fika så klart. Det är viktigt! :-)

2009-06-16 @ 21:12:45
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Frida Jingblad

Hej! Vad roligt att läsa din blogg. Vet inte riktigt hur jag hamnade här, men jag har själv en liten aussiekille på 11 veckor och tänkte att det hade varit kul med lite träningstips för valpar i din blogg. :) Man får ju vara ganska försiktig med allt vad hård träning heter, men min lillkille älskar klurigheter så jag tänkte höra om du hade några bra tips på övningar som kan vara användbara i agility/lydnads-framtiden?! :) Det finns så mycket för äldre hundar men så lite för valpar och det har ju uppenberligen gått väldigt bra för dig! :D Grattis by the way!

Kram Frida

2009-06-17 @ 16:33:44
URL: http://fridajingblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0