SM nästa år!

Ja, dom lovorden fick vi av dagens domare!!! Det värmde så tårarna nästan kom♥ Dagens Willy Gustavsson (som jag för övrigt haft för första gången i min lilla karriär, äntligen!) är omtyckt av många och mycket rättvis. Extra bra är att han alltid berättar vad som var bra och vad som var dåligt innan han sätter helheten.

Han kom även fram till mig innan prisutdelningen och sa att vi var ett mycket samspelt ekipage och att även om det för dagen var en lite "borta" hund så ser man hur mycket potensial vi har!! När vi sedan på prisutdelningen kom på 2:a plats så sa han det att "Detta är ett ungt ekipage som vi kommer se på SM nästa år, i den klassen ligger dom och den potensialen ser jag! Mycket duktiga!"

Pernilla och Nemo var med, dock strök dom sig.. Nillan lever ett alldeles för vilt liv och var inte på top idag, ASG! Det är bra att dom var med iaf, för Dynamitens del. Nu fick dom några kilo foder till! Bra att någon ger den lilla tjocke lite extra mat ;) hahaha. Det är alltid så när jag tävlar. Jag vinner massa mat och saker jag inte har användning för och det får dom som är med mig ;) haha. Fast förra gången i GMBK vann jag 15kilo Pesific hundfoder och det behöll jag faktiskt och gick över med Ebba på. Det är ändå ett bra veterinärfoder. Fatta hur många 100kr man vinner egentligen på tävlingar?? Den säcken kostar la mellan 500-700kr någonstans säkert.

Jag blev så himla glad av domarens komentar. Mycket eftersom jag verkligen kämpat och kämpat med Makea och hennes dumma mage. Vi har haft så djupa dalar så det finns inte... Men samtidigt gör våra känslor för varandra att vi tar oss upp igen, tillsammans. Att vara riktigt dålig, inlagd på sjukan, sövd, gått på medicin, avställd från allt som heter träning i flera månader och inte fått känna smaken av godis sen december och går in i maj och kör 8st 1:a pris på rad! Inte alla i den klassen som hon ligger på, men dock 1:a pris och aldrig under 170poäng(med 0:at moment!).. Och allt har hon åstadkommit med sitt lilla torrfoder... och hon är inte ens 1½ år än..... Inte nog med det har Makea blivit placerad på alla genomförda tävlingar!! Alltså aldrig sämre än en 3:e placering!

Hon är fortfarande som en berg-och-dalbana och idag var en dag som hon var lite sämre, ville inte riktigt äta och var allmänt väck på tävlingen också. 180,5poäng blev det. Inga dåliga men inga höjdare.. Nöjdast idag för att vi fick en av väldigt få 10:or på tandvisningen!! Min lilla fegpropp =)

NU är dock alla våra anmälda tävlingar slut!! Vi ska lägga ner lydnaden ett tag och fokusera på viltspår och agility. Inväntar löp och kör igång tävlingar i agility efter det förhoppningsvis ;)

Nu efter en  hel söndag hemifrån igen (söndagar är lite lätt fulla!!) ska jag absolut inte göra någonting!! Skönt =)

Hon har all min respekt!

Kommentarer
Postat av: andrea o forro

Faaan va duktiga ni är. NI har MIN respekt :)

2009-06-14 @ 20:08:58
URL: http://forrothetoller.wordpress.com
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Ni är bara SÅ grymma!!!!!!!!!

JÄTTEGRATTIS till ännu en tävling med finfina poäng!!!

Tack för pratstunden i simmet idag!!

Måste ses snart igen...

Massa kramar Linda.

2009-06-14 @ 21:20:36
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Tessan

Inte utan att jag fick lite "ståpäls" av detta inlägg.....



Ha det gott!

2009-06-14 @ 22:21:34
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: erica

Gud vad kul att få sånna fina ord från dommaren.

Grattis till dom fina poängen,

kram / erica och poker

2009-06-14 @ 23:03:43
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Tina

Duktiga lilla blå med en duktig matte!! Vi önskar lycka till i Agilityn och spåret!



Kram Tina mfl

2009-06-15 @ 09:52:00
URL: http://door-keepers.se
Postat av: Emelie

Grymt duktiga ni är! Förstår att tårarna nästan kom där! ;)

Lycka till med allt! //E

2009-06-15 @ 12:01:21
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Willy säger inget han inte menar! Många tycker illa om honom för att han är så hård, men jag tycker snarare om det jag! Och så fina ord är bara att ta åt sig av!!! Dizzy gav han finfina ord för nåt år sen, men samtidigt sa han att hennes förare borde skämmas! :-) Jag hade lite väl många dk... ;-)

2009-06-15 @ 14:08:06
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0