vallning i 220km/h!

Jadu, denna hunden lägger ner hela sin själ i allt hon gör. Matte älskar det.... för det mesta, för det är behövligt i nästan alla sporter och sammanhang. FULLT ÖS MEDVETSLÖS är Makeas motto som de flesta vet. Det gäller även vid fåren. Och där behövs det INTE. Och vid fåren går det jävlar-i-mig-fort!!!!! En het hund med ett jävla anamma och temperament.. och jag i andra änden som ett blåbär!! Hon är duktig iaf, har fullt intresse och lyssnar ändå liiiite bättre - men ordet SAAAKTAAA finns inte i ordboken längre?!?! Det får vi nog ta o printa in!! haha.

Idag pratade vi om vallprov och sånt, vilket är otroligt långt borta, om näst omöjligt, men ändå kul att försöka ha ett mål med det man gör så det blir vettigt gjort från grunden ;)

Det jag får jobba arslet av mig med är att få tyst på min hund! I ALLA lägen när hon bli taggad skäller hon, så även hos fåren,, så där har jag MYCKET att jobba bort!!

Lite bilder från idag, Först på Saga - som hade lite mer intresse för fåren idag, men fortfarande intresserad av bajset!

Det går iaf lugnt!


braaaaa


Såhär tycker Saga om fåren!

Och så fartdåren som inte har någon hämningar!

Lugnt emellanåt..


Men mest såhär!


braaaa!


upp till kl.12 - i NÅGOT högt tempo, hahaha


braaa!


stanna och sakta!!! haha

KUL har vi iaf, huvudsaken! Och det är som vår ledare säger, du kan ha en lydnadschampion - men när du sätter hunden framför få så är det inte samma hund som på en appellplan!

Sen va det simning, som hon va jätteduktig i! Hon är som en söt blå ål i vattnet, simmar snabbt och otroligt målmedvetet och vänder på en 5öring =) 

Sen vila i bur medans min rallykurs va. Hon blev även visningshund. Makea ÄLSKAR att visa upp sina bakdelskontroller! Fick även visa lite läggande på "fällknivsvis" - DUKTIG HUND!! Hon är en ängel att ha med. Ligger ljudlöst i buren. Blir utropad och springer rakt igenom 6 okända hundar fram till mig på ett ögonblick. Visar det hon ska och gör det EXEMPLARISKT, får lite torrfoder och beröm och sänds in till buren igen och lägger sig där. ÄNGEL BLÅ!!♥ Det är SÅ en hund SKA vara, hon är en ängel sänd från ovan! Jag kommer aldrig få en mer underbar hund. Ska jag ha en aussie till så ska jag ha en från Makea!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Du har verkligen fått den absolut bästa hunden man kan tänka sig, hon är grymmast PÅ ALLT!!!!!!!!

Vallning, agility, lydnad, utställning och rallylydnad ja bara säg ett ämne å hon bara ÄLSKAR det å även kan det!!!

Underbaraste lilla fröken blå!!!!

Massa kramar Linda.

Vi hörs i morgon!!!!!!!!!

Sov så gott!!!!!!!!

2009-06-07 @ 22:14:52
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Emelie

Ååå va roligt det ser ut att vara!



Har du några "planer" på att ta en kull på Makea? Eller?



Ha det gott//E

2009-06-08 @ 17:44:39
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Vilka härliga bilder!! Blir lite lätt avundsjuk. Kram

2009-06-08 @ 21:46:29
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Charlotte och Esther

Å vad roligt med valling det skulle jag med vilja prova. Men du allt hänger inte bara på hunden du super duktig. Har aldrig funderat på att utbilda dig så att du kan jobba med hundar på heltid?



Kramizar Charlotte och Rödluvan

2009-06-09 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0