UPPDAT. 4 månaders helvete..

... är nu nära till början på sitt slut. Idag är dagen med stort D!

Efter ca 4månaders in och ut hos djursjukhuset, operation, vila, medicinering och den där jävla foder dieten (ja så får man säga nu faktiskt..) så är idag första dagen på början på slutet. Det är alltså idag veterinär skall kontaktas igen för att sakta men säkert diskutera hur vi ska göra här näst. Makea ska på något sätt få börja äta normalt igen, allt i ett strikt schema för att se vad tarmen klarar av.

Sen i mitten på mars har makea spytt 4 dagar sammanlagt. Inte hela dagarna då såklart men ni fattar. Det är ett stort framsteg och varje gång har det INTE berott på hennes mage utan diverse saker som att hon fått i sig människoavföring, ätit för fort osv. Alltså helt naturliga orsaker. Jag är glad över att detta vare sig är medfött eller ärftligt utan bara en oturlig start i livet som förhoppningsvis ska åtserställas helt och hållet inom snar framtid. Makea kan förhoppningsvis bli helt frisk för första gången i sitt liv!

Ja är så stolt över Makea under denna tid. Hon har varit så viljestark!! Hon älskar att jobba och att hon fått världens tråkigast belöning som hon ändå får i matskålen har inte stoppat henne från att jobba hårt! Hon har kanske inte jobbat till 110% som hon brukade, men hon är i alla fall på 95%!! Det ska bli såååå roligt att få erbjuda henne så lite som en vanli torrgodis till henne under träning sen, då kommer hon va uppe på 110% igen! Mer än en torrgodis kräver inte denna hunden!

Älskade Blå! Ljuset i tunneln är närmare nu!

Skriver mer när jag fått mer instruktioner från vet - Världens bästa vet!




Sötaste Monstervalpen!!



Och i sin vanliga ordning är världen inte i samma tycke som Tezze och min veterinär har semester hela veckan tydligen.. Inget farligt händer.. och vad är egentligen 1 vecka extra när man ändå hållt på så länge? Å andra sidan hade jag verkligen sett fram emot idag och blev därför väldigt lessen.. Jag som längtat ihjäl mig.. Bara 5 veckor kvar, bara 3 veckor kvar, bara 1 vecka kvar, bara 2 dagar kvar, IDAG, bara 1 vecka kvar igen.. Typiskt..

Suck, pust och stön.

Kommentarer
Postat av: pokerface

Du och makea är starka det är iaf hur ja uppfattar er. Det är jobbigt men man måste bita i hop och det har du gjort.! Vi har liknande promblem med våran schäfer med tarmarna hög folsyra och vill inte riktigt gå upp i vikt.vi får också gå på diet foder.Och nu skall vi göra en rektoskopi om nån vecka. det är verkligen piss att inte kunna ge dom en köttbulle eller dylikt. Jag och poker och(chifen)schäfern håller tummar och tassar att det går bra. kram

2009-05-11 @ 10:47:15
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Jenny o Vixhen

Kul att träffas i söndags ;0)

Håller tummar och tassar för ett snabbt tillfrisknande av Makea!

2009-05-11 @ 14:34:48
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Hej! Säger detsamma, kul att ha träffat dig. Det var på tiden =D.

Det hade varit kul att vara med och träna på fredag! Jag ska kolla om jag kan komma dit, och hur..



Jag håller tummarna för att Makea blir bra snart, hon är en toppenhund.



Ha det så bra!

2009-05-11 @ 18:40:54
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Okej. Men det var ju lätt att ta sig dit, så det ordnar sig. Som det ser ut nu så kan vi komma. =)

Jag tar bara med mig huliganen Kimya, det är hon som behöver träningen mest. Hon har inte kommit så långt i verken platsliggningen eller ställandet. Har fått idétorka på hur jag ska lära in ställandet..

Tråkigt att ni får vänta ändå längre.



Ha det bra!

2009-05-11 @ 20:16:22
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

NÄ va jobbigt att behöva vänta en hel lååånnnggg vecka till, men som du säger, vad är väl en vecka till... men ändå, det hade ju varit så gött att få komma igång med tjejen MEN det kommer!!!!

Ha det så bra!!!

Massa kramar Linda.

2009-05-11 @ 22:08:30
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Pernilla

Har inte veterinären frågat innan hon tog ledigt?? Hade jag aldrig vågat....

Vad är väl en vecka.....tänk när du får börja belöna..vad gör hon inte för en korv?? Det blir 11:a i linförigheten!!!!!260 poäng nästa tävling :) :)

Kram på er!! Vi ses på torsdag!!Pernilla & co

2009-05-11 @ 23:00:02
URL: http://nya.bloggis.se/Siggenemo
Postat av: Tina och Chili

Härda ut...... :) Nä, urk vad jobbigt när man får vrida tebax sin nedräkning.. Men en vecka går fort som tur är :) Och vi ses väl på torsdag, ska du komma upp??? Så får vi se hur det blir med fredag. Men kan bara hålla med Pernilla om att var ska detta sluta, när du kan belöna med gotter ;)

kramar och nospussar

2009-05-12 @ 09:32:21
URL: http://www.carrandos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0