allroundhunden!

Ikväll va det dax för först viltspårsprovet för doggsen. Makea och Ebba i anlag och Saga i öppenklass.

Saga fick 1:a i öppenklass! "Bara" två kvar E-L! Duktig Sagis!! GRATTIS!
 
Ebba blev godkänd i anlag, lite velig och inte så säker tydligen, men det brukar hon vara. Gk iaf! GRATTIS mamma! Din första officiella tävling! Mer om det kommer nog i mammas blogg imorron.

Makea va en ängel! Som alltid, förlåt om det låter skrytigt, men jag älskar min hund. Hon går som en klocka och i mer lugnt och harmoniskt tempo än hon brukar (=bra!). en svår vinkel 90grader åt höger låg mitt i en brant nedförsbacke på berg, den tog hon HELT PERFEKT och domaren bakom mig säger direkt "Nu är jag impad! Den vinkeln va långt i från lätt och hon tog den klockrent!".. Åh så stolt jag va!

När vi kommer ner och ska ta en vinkel på traktorväg säger domaren att jag ska se upp längre fram för ca 30 meter framför oss springer det 3 rådjur rätt över spåret! Makea drog lite åt vänster där men valde ändå att följa spåret! Sen får hon ett stop vid en stubbvälta. Luktar frenetiskt och vill itne riktigt släppa det. Då säger domaren "sicken näsa din hund har! Här låg ett spår slut för 14 dagar sen!! Det är sjukt bra!" Att det inte sprätte i hela kroppen på mig!!! Så glad över min duktiga hund!! Spårslutet va inga problem.

Fin diplom och protokoll fick vi med oss hem. På protokollet som komentar står det:
"Ett i det närmsta perfekt prov. Endast en mycket elegant ringning vid vinkel 3. Ett anlagsprov var alldeles för lätt för en så duktig ungtik!"

Tezze är glad och nöjd och ska sova gott!! Hundarna är trötta också!
go natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny o Vixhen

Grattis till anlagsprovet och den suveräna kritiken. Duktiga Makea. Ska åxå på aussielägret, fast i sökgruppen. Kul, då ses vi där ;0)

2009-05-26 @ 23:54:54
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Tessan

Grattis till godkända anlag och 1:a pris till Saga!

Super-fin kritik!



Ha det gott.

2009-05-27 @ 10:24:53
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: erica

Grttis, Och till den fina kritiken.

Vilket par ni är makea och du .

kramar erica och poker

2009-05-27 @ 10:49:00
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Tina

Grattis!!



Vi är stolta!



Kram Tina mfl

2009-05-27 @ 12:00:02
URL: http://door-keepers.se
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Grattis igen Terese. Ni är bara så duktiga. Kramar från oss. Blev det agility på lägret? Själv valde jag lydnadsgruppen med lilla Vildisen.

Postat av: Anonym

Grattis!!! Snart är titel nr 2 bärgad m a o!!!



Det bidde läger för mig iaf!!!! A tyckte jag var värd det, sötnosen! Så både han och jag ska göra er sällskap i agilitygruppen!

2009-05-27 @ 14:52:18
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jätte stort GRATTIS IGEN!!! Tack så jättemycket för den underbart trevliga rapporten via telefon igår kväll!!!! Jätte kul att allt gick så bra för er alla 6!!!

Duktiga Saga som fixade ett 1:a pris och duktiga Makson och Ebba som fixade var sitt anlag!!!



Massa kramar Linda.

2009-05-27 @ 14:57:36
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Ida

Grattis till snyggt spår! Klart man ska skryta :D

Ja visst hade det vart perfekt och dela på kostnaden och allt det dära.. Jag kom med i agility gruppen förresten :)

2009-05-27 @ 15:05:44
URL: http://www.aussietok.tk
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

WOW, grattis!! Shit vad bra ni är. Super kritik ju! Ett championat inom kort, kanske? ;)



Men så bra, Kimya får gärna bli lite större. Har för mig att mischa var så gott som färdigvuxen på höjden vid 7 månader. Det återstår att se. =)



Ha det så bra!

2009-05-27 @ 17:31:47
Postat av: Nadia

Jätte Grattis till anlagsprovet!! Duktiga Mackson!!

2009-05-27 @ 20:30:38
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0