dagarna går


Ja i torsdags kväll åkte jag till E-L för ett spår. Det var Makeas längsta spår i livet. I längd var det lagom men det var längsta liggtiden hittills, 8timmar. Och 8 timmar i torrmark och blåst är INTE lätt! speciellt inte när man vart och tävlat hela dagen, hihi.

Jag märkte att hon var väldigt trött så det blev jobbigt för henne. Men gick helt OK ändå och fram kom vi :)

Fredags var hon död, haha. Såå trött efter torsdagen så hon sov mycket. Härligt med tanke på att jag ändå inte hade någon tid för nått speciellt hunderi. Skulle till kompisens 19års fest, så det skulle fixas present (sista minuten, haha) och utstyrsel (schlager-tema).

Igår va jag rätt trött, vaknade allt för tidigt på morgonen för att ha vart uppe mitt i natten på festen. Kände mig dock helt ok och planerade att träna lite på skoj. Det blev dock ändrat när jag pratade med Linda och Jojje och det bestämdes får att våldgästa vår kära uppfödare. Ingen tupplur på dagen gjorde mig lätt seg på kvällen ;) Vi gick en tur med vovvarna nere i fjärås och lät dom släppa loss!! Badade i gyttja gjorde dom också såklart så vi gick ner till sjön så dom fick simma omkring. Grillning och allmänt tjöt framåt natten.. Va hemma vid halv 2. TRÖTT!!

Vaknade kl. 9 idag och tänkte på att inte glömma av att gratta min kompis på födelsedagen.. Då slog det mig: Va det inte något som hände den 24?? Hmm... VA DET INTE AVSLUNING PÅ KLUBBEN IDAG?! Ringde Agneta och visst fan va det de!! Klä på mig snabbt som fan och ta en macka i ryggan och ta moppen dit!!! Hann som tur var utan problem då allt va lite försenat. Men när dagen börjar stressigt är det svårt att slappna av.

Snabbt som fan hem från klubben för att byta till bilen och sno med mig hunden för att dra till Lerum. Gyllene måsen på vägen upp var allt jag hann i matväg! Träffa Linda på lerum bk och göra en mega snabb genomgång av ettan. BRA plats av dom båda!! Vidare till Alfa för att putta ner dogsen i poolen. Makea var mycket trött efter ett hårt pass!! Snart därpå väntade rallykursen.

NU är jag hemma, släppt i mig lite middag och ringt BZ om vallningskursen som börjar nästa vecka! Nu väntar ENDAST TV:n och sängen.. HELT SLUT!!

tack o hej!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

TACK för all hjälp idag och tack för allt trevligt tjöt igår (ja å även idag såklart!!)!!!

Kul att platsen gick så bra idag!!

Hoppas att vi ses snart!!

Kram Linda.

2009-05-24 @ 20:39:01
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Ja, spår blir bara roligare för varje gång!! Kimya är så ivrig, vill så mycket.



Jag hade tänkt vänja Kimya vid djupt vatten, och att simma, i lugn takt på Alfa.. men det tycks ju inte behövas. Haha, hon tvekar inte för en simtur ändå. =)

2009-05-24 @ 21:13:16
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Anonym

Tack så mycket. låter som ni haft en trevlig helg.och vilket coolt kort på makea.



kram erica och poker

2009-05-25 @ 15:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0