gäsp...



Idag blev i princip hela min dag inställd av diverse anledningar och jag har bara känt mig som en fet jävla soffliggare.. Släpade dock ut arslet mitt och gav den Blå ett träningspass. Hon gick som en klocka, inget att säga något om. Även platsen satt som en smäck.. Hon behöver verkligen veta att matte kan bli riktigt, riktigt arg denna damen. Tyken som fan kan hon bli utan problem.

Men efter våra små gräl här om dagen har hon vart som en gud. Hon testar och testar minsann!

Tänkte bygga på vårt nya klickertrix också.....

Imorgon ska jag till stan med en vän. Sen lydnadsträning på eftermiddagen!! På fredag ska vi sätta vårt program. Hoppas, hoppas!

Jag har himlans lust att gå på bio. Den nya X-men filmen. Liseberg måste invigas med!! Det blir nog nästa helg kanske..




Funderar på framtid, nutid och dåtid. Nu händer det inte mycket, jag söker jobb, sommarjobb och studier. Vi får se vad det blir av. Nä, jag vill gå i gymnasiet, det var tider.. Vad är det för idé att fylla 18? Wow man får gå på krogar, som om folk inte gör det även dom inte är 18år. Sen, grattis, du får skaffa körkort men du får även betala allt själv för helt plötsligt anses du som vuxen. MEN akta dig, du är inte tillräckligt vuxen för att gå efter samma regler som dom som är 20år och äldre. Du är helt enkelt i ett svinigt jävla mellanstadie. Du är inte barn men du är heller inte vuxen, inte tillräckligt vuxen... Hade jag varit 20år hade jag fått A-kassa eftersom jag jobbade 6månader. Men lilla jag är bara 18år och då måste du ha jobbat 12månader. Men även om jag "bara" är 18år har jag la för fan jobbat lika mycket som en 20åring under dessa 6månaderna?? Idioti!

Du är heller inte tillräckligt vuxen för att "andra" vuxna ska ta dig på allvar. Du är inte vuxen nog för att ha tillräcklig kunskap om livet enligt många "andra" vuxna. Du är en snorunge som bara ska lägga sig i vuxenlivet, som om hon vet vad det är? Man, som riktig vuxen, tror att man kan mycket mer än en i i detta mellanstadie.

Det läskiga är att när du helt plötsligt gör något bra i någonting, du kan lyfta X antal kilo i bänkpress, jag då är du mycket duktigare på det än en som är 25+ och lyfter samma vikt. Du som är i detta mellanstadie har dock rätt till att vara barnslig, det är ju bra.

Nä det var bättre att vara 16-17år. Då lekte livet =) Men det ska väl bli bättre? Man blir vuxen på riktigt. Skaffar eget boende, bil, jobb och dom hundar man vill ha =) I min framtid är det mycket hund som gäller. Jag och Makea ska äga på lydnadsplanen, vi ska valla och spåra som bara den och hela våren och sommaren ska spenderas på landets alla agilitybanor!!

Att hon har precis de egenskaperna jag söker hos en tävlingshund (och hund över huvud taget) gör det mer och mer frestande att låta henne bli mamma. Att ha en liten tös från Makea är ju bara den där drömmen!

Men vem vet? Jag är antagligen för ung för att lägga mig i det där med avel, för ung för att tyckas vara duktig på hund eftersom jag är för ung för att ha 30 års erfarenhet?

Min icke fungerande mobil är inne för lagning. HELA 1år gammal! Kanske bar så länge dom håller nu för tiden? Den slutade dock skicka SMS åt mig. Skitsaker.. Nu har jag min gamla mobil sen 1 vecka tillbaka, så jag har inte alla nummer inlagda. Den andra mobilen ska va inne i ca 4 veckor.. SUCK!!

Nä nu var jag på aggro-klagohumör. Det FÅR man lova att vara ibland. Nu ska jag återgå till slappheten, eller kanske köra mitt klickerpass? Snart är det rallykurs, och himlen är blå!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag, det kan vara så ibland. Ena dagen är man stor och ena dagen är man liten. Men men du kommer alltid att vara min "LILLA" tessan.



Puss Mamma

2009-05-06 @ 19:01:37
Postat av: Nadia

Känner igen det där mellanstadiet!! När jag ville flytta hemifrån och letade lägenhet var jag alldeless för ung och man fick inte ett enda svar av typ 20 lägenheter i veckan i 2år!!!! Nått fel eller?? Men tiden går ju ganska fort och vips så sitter jag här med eget hus och allt.... Håll ut!



Håller med om The Voice!!!! Fattade inte varför jag inte fick in den i bilen när jag sökte på 107,8 och bara fick in trökiga rock balader!!! Som tur är kan man ju kolla på dom på 5an när man har sovmorron...

2009-05-06 @ 21:33:36
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Tina, Tarzan och Chili

Skrev ett långt inlägg, men det var så seriöst så jag blev mörkrädd ;)

Så jag säger bara: Du är ung OCH duktig - så det så :)

kramar och nospussar

2009-05-06 @ 21:52:28
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Sandra m aussiesarna

Jag känner igen dina tankar väldigt väl. Jag skrev t o m ett stort skolarbete på just det där med att vara vuxen nog för ansvar men fortfarande för ung för att få förtroende och alla de orättvisor från allt från staten till medmänniskor det medför.

Själv flyttade jag hemifrån redan som 15åring och fick hårdhänt känna på hur kallt samhället är för de i "mellanåren". Men som Nadia skrev så går åren fort och snart har du allt du drömmer om!

Ang uppfödardrömmar så ska du veta att det inte hjälper att vara tio år äldre, många många ifrågasätter min kunskap och min seriositet ändå. Att alla är barn i början och att kunskap inte alls är relaterat till ålder, glömmer folk väldigt fort tyvärr...



Stå på dig!!! Kram / Sandra



ps. Kan inte komma imorgon, ska låta Elin klippa av mig håret! ;-)

2009-05-06 @ 23:07:30
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sabine

Va tvungen att kommentera detta med!Jag tycker du är skitduktig!När jag fick reda på hur gammal du är(efter att bara sett bilder osv innan)blev jag chockad..du har ju redan kommit såååå långt.Håller förövrigt med Sandra,folk ifrågasätter oavsett ålder om man ska ta valpar på sin tik.Jag tycker du har alla ankedning att göra det!:)Kram och ta hand om dig och framförallt TRO på dig själv!

2009-05-07 @ 16:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0