gladare

Idag kändes Makea lite bättre än igår. Snäppet gladare och sånt. Men idag köpte vi fästing halsband istället så får vi se om det funkar..

Det mesta gick bra idag. Lite seg i lägganderna har hon blivit.. Får backa lite där.. Annars hel ok på resten. Vi testade en rolig grej idag - att gå frittfölj, läggande under gång och ställande under gång - I GRUPP!! Det var skitkul och svårt för hundarna att hålla koncentrationen. Makea gjorde några tapp men gick i övrigt bra för att vara i det läget, hon har aldrig testat ngt liknande.

Men hennes kaxighet lyser igenom, förutom att flippa över på syster sin som kom så tyckte hon även att ordet "marsch" betydde "varsågod!!". GAAAAH!!!!!!!!!!! Istället för att springa till Nadia som stod där så fint och ropade så skulle hon bara till Nemo och Harry.... 1gång = misstag, 2ggr = irriterad, 3ggr = arg, 4ggr = droppen.......  GAAAAAAAAAH!!!!! Och söta ängeln vet exakt hur man pekar finger åt Tezze.... Det gillar inte Tezze utan droppen som rullade över kanten va stor.. Gud så arg jag blir när hon gör sånna idiotsaker!!

Sen va allt bra i vilket fall som helst och bara för att lätta upp stämningen gjorde vi lite lätt träning på skoj och ett marsch-skick som blev lyckat (ja man måste bli arg ibland för att hon ska förstå att man inte skämtar utan menar det!!). Gick även runt Nemo och Harry närmare och närmare utan att säga någonting förutom när hon tittade på dom så morrade jag lite. Hon fattade vinkeln och det var som om hon mindes vem det var som besämde nu igen.

Lilla kax-tösen!!!! Lika söt är hon för det, men det är en hund med ett jäkla humör och motor... Men kan all den energin bara riktas helt på rätt ställe så är hon den där extra pärlan som hon brukar vara. Tyvärr måste man bli riktigt, riktigt arg för att hon ska ta dig på allvar. Det som är bra att hon förstår vinkeln snabbt och är långt ifrån långsint i sig själv. Så fort konflikten har släppt så har hon släppt allt och jag försöker göra det lika snabbt. Allt är som vanligt direkt efter och förutom att hon fått en påminnelse om vem man lyssnar på så är hon lika glad som innan. Det är skönt iaf. Nu låg hon vid mina fötter och sov där nere och när jag gick upp och satte mig i sängen med datorn kommer hon snabbt efter och lägger sig brevid mig.

Älskade tösabit!!

Ebba sötisen var heltaggad och gjorde allting så snabbt som hon bara kunde ;)

En rätt komsik grej hände idag. Jag åkte till husdjurshälsan och köpte foder till Makea och passade på att kolla rtg tid med Mats i juni någon gång så det är gjort innan jag drar igång för mycket agility. Ja då visade det sig att lilla Mats hade semester i flera veckor och sen var det rätt fullbokat. Åh nej skulle jag bli tvungen att vänta till augusti? Nej! Det fanns en tid! IMORGON!! Lite tagen på sängen sådär men va fan... Då är det gjort och jag vet hur jag ska lägga upp min sommar.

Att Ebba har lite för höga bokstäver på sina höfter är jag beredd på. C och D ligger i kullen och föräldrarna är oröntgade.... Men om Makea har det så går jag och dränker mig... Det som skulle kunna vara med henne är hennes ena höft som fick sig en jävla tjeng när hon va 11 veckor. Det är dock det andra benet som krånglar vid stretching så jag vet inte... Mats ska få känna och se vad han tror och kanske att det blir någon extra bild han kan kolla på. Sen är jag väldigt hönsig också eftersom jag vet vad jag vill komma med denna tös. Agility vill jag ju definitivt köra gärnet på när jag äntligen har en hund som vill det!!! Det är säkert inga som helst fel alls!

Mamma är nervös som få GÅNGER 2 NU!!! Haha. Först hennes tävlingsdebut. Som hon dessutom för klara uppvärmningen för utan godis eftersom det är rtg efter!! hon kommer själv svimma när hundarna somnar, hon vill inte ens vara med :P


Tack alla för ikväll!! Kul att vi blev så himlans många!!! =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja men tack för en supertrevlig träning, Joel kommer gärna tillbaks imorgon!

Kramen...

2009-05-15 @ 21:42:25
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Tack själv! Det var jättetrevligt =)

Vi håller tummar och tassar för att röntgenresultaten ser bra ut!!



Ha det bra.

2009-05-15 @ 22:19:18
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

TACK själv för detta underbara initiativ om träningen, den hade aldrig blivit av utan dig!!!!

TACK!!! Du är guld värd!!

Lycka till i morgon med att försvara titeln och även sen på röntgen!!!

Även ett stort Lycka till, till Anette och Ebba på debuten!!!!

Massa kramar Linda.

2009-05-15 @ 22:27:12
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0