gladast?


Imorse var det upp tidigt för att beöka HiK och våran årliga utbytestävling klubbarna emellan. Mamma var nervös och drog såklart spiken i lottdragningen! Jag fick sista numret...

Eftersom hundarna inte fick frukost så var dom rätt bångstyriga :P Ebba va lite okoncentrerad men det gick bra och poängen ledde till 1:a pris och en nöjd mamma. Makeas platsliggning var stjärnan i kanten för mig idag! Hunden brevid henne, en stor golden, börjar ganska snart att skälla, resa sig, ge lekinviter, lägga sig igen, skälla hela tiden och sen ta sats och ge MIG en tackling! Och vet ni?! MAKEA LIGGER SOM ETT LJUS!!!!!!! Lite lång hals fick hon men eftersom jag va iskall och totalignorerade golden så gjorde hon det samma. Och ni minns sånna jävla problem vi hade med platsen för bara 2 veckor sen?? Jag är SÅÅÅ nöjd!!

Denna golden va ju inne innan oss sen också såklart. När den kommer ut får den en pipboll och sitter och tuggar på den precis vid ingången under hela tiden jag går mitt pass. VARFÖR ska jag alltid råka ut för dessa lekande idioterna?!?!?! Som Agneta sa, denna tävlingen gäller ju inte så se det som en jävla bra störningsträning. Jo det gör jag, och jag är nöjd att makea lyckades genomföra allt med den störningen.. Pipleksaker är ju Makeas storfavorit! För er som inte visste det.... Det var dock lite lojt idag och inte några höjdarpoäng inte... Snöpliga nerdrag och lagom seg och "borta" hund som var rätt hungrig... Eftersom vi skulle åka och röntga så har jag inte sett poängen än men Agneta kollade och sa att mamma hamnade på förstpris men mindes inte poängen. Jag och Makea hamnade på 180-någonting trodde hon. Men vi vann inte.. Nä det gör man inte alltid på dom poängen..... Ska kolla med Gittan sen, hon har våra papper.

Det bar i vilket fall av till kära lilla husdjurshälsan och Maths, röntgen för båda hundarna. Veterinär kollade även igenom Makeas bakben som jag vart orolig för. Hon kände inget konstigt men vi tog en extra bild på länden för att vara säkra. Men inget skelett fel iaf. SKÖNT!! Hönsmamma som är har ju vart livrädd för att min stjärna fick bestående men av sin olycka och aldrig kunde bli agilityhunden som jag velat. Lättad..

Höfterna var jag sådär på. Tänkte länge att "det är nog för tidigt... det är nog för tidigt... hon kommer ha slapp led" osv med tanke på att hennes liv inte börjat så bra med magen och det, och att hon då är outvecklad.. Hönsmamma igen... När Maths la henne på bordet sa han genast att "detta var en riktigt bra musklad hund du har!!". "JAAAAA" tänkte hela min själ då! Fan va bra!! När han tittade på plåtarna sen så log han bara. "Bättre kan det inte bli" sa han bara. En guldstjärna fick vi =) Jag är så otroligt lättad och hoppas att SKK skriver in A på dom! Makea va i bra hull, även om jag tyckte hon gått ner lite till. 19 blankt vägde hon nu..

Ebba gick det också bra med. Hon var välmusklad, vilket var skönt att höra. Hon har ju också fått tampas med cykeln mycket eftersom jag misstänkt höftfel och vill ha henne musklad. Maths tyckte bilderna såg bra ut. Höfter som håller i 20år till i alla sporter utan några som helst problem. Han tyckte det kunde bli B men sa att SKK säkert mäter dom till C, men då är det en knapp C! Inga pålagringar eller något fel alls. Ebba hade ok hull, kunde gå ner 1kg utan problem.... JO tack det vet vi, hahahaha!

Så idag är jag nöjd, glad och lättad!! Nu kan jag inte vänta med att dra igång agilityn för fulla muggar med min Blåa ängel!! I sommar ska vi ha så jääävla kul!!!!!!!!!!!!!

Nu är det två klubbade sälar här hemma och dom ger inte många knop! SKÖNT att få en helt lugn lördagskväll med melodifestivalen med en LUGN BLÅ för en gång skull :P Hon är så söt när hon sover.. Och nu får jag passa på att gosa med henne för det är la ända gången i hennes liv jag har denna chansen, hihi ;)

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje å Milou

Massa MEGA STORA GRATTIS till er alla!!!!!!!!!!!!

Gud va kul att först tävlingen gick så bra med en underbart perfekt plats å sen även röntgen!!!

När vi kom dit hade ni precis åkt, hade tänkt säga hej innan vi skulle heja fram alla som sprang varvet...

Ha det så bra!!

Kramisar Linda.

2009-05-16 @ 23:08:03
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Tina, Chili och Tarzan

Härligt att höra. Kul att platsen gått så bra :) Och då väntar vi och hoppas på ett sånt bra resultat på röntgen som det verkar bli :) Hoppas kunna vara med på någon annan träning om och när det blir nån?? Var inte upplagd att åka iväg med 2 vildbasar till barn efter att jobbat 1 natt och ha 2 kvar ;) Men inatt e sista på ett par dag, så då får man väl hitta på nåt seriöst med jyckarna :) Kramar och nospussar

2009-05-17 @ 00:55:08
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Pernilla

Gratulerar!! Börjar bli van att skriva det på din blogg nu..men du kan ju inte hjälpa att ni är BÄST!!

Stolt över er!!

Kraaam Pernilla & pojkarna

2009-05-17 @ 01:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0