gott skratt!

Idag var min hund på en annan planet. Pluto kanske? Ironiskt nog en planet med hundnamn.. Som ni vet ligger den planeten även en bra dit bort! haha. DÄR var min hund på besök.

Sämsta tävlingen ever!! 10på platsen va ju bra då den krånglat till och från. Dåligt linförighet med en tillsägelse i början (hon skällde på domaren som stod i regnrock!!) och resten va MYCKET slarv hela vägen igenom. Efter inkallningen villa jga bryta då vi inte hade någon kontakt alls på planen. Det tyckte dock varken tävlingsledaren eller domaren. "Ta det som en träning" va komentaren. Jag har ju trots allt betalat 150kr och alla som tävlar i Lerum får en leksak. Jag orkade inte argumentera emot utan forstsatte, dessutom med en klockren 10:a på ställandet ;) Sen slarv igen, men mellan momenten va jag överdrivet glad för att försöka få med mig min hund.. Domaren sa att hon drog ner mycket på linf pga av mitt kraftiga ryck. Men det skiter jag tomme fan i. Min hund ska inte tro att man ska göra allt klockrent på träning och sen bete sig som ett monster på tävling och kunna komma undan med det! Jag tog inte upp något diskussion med domaren då jag tycker hon är supertrevlig och jätte bra i övrigt så jag tackade snällt och gick =) 

Makea klarade sig igenom och vi lekte såklart efter, jag va inte sur eller något alls, det var osis och vi kör igen nästa gång. Idag var hon långt ifrån sig själv! Det kan man ju inte klandra henne för?! =) Hon tog inte ens sin mat (så kallat godis) innan tävling så hon va väl inte helt OK. Alla har sina dåliga dagar.

172poäng blev summan och en 2:a placering. Ja då fick jag ju en buckla och ett till 1:a pris iaf. Men jag är missnöjd då vi inte hade den gnistan och kontakten med oss idag. Det var många hundar som va okoncentrerade på planen och Linda med Pontiac fick bryta också.. Så det kanske va nått allmänt? Konstigt väder, läge, vad som helst?

Poängen skriver jag inte ut enskilt, dom är bedrövliga!! Hahaha


Linda och Jojje va där, senare gick Linda som hade kurs (kanske var så att min tur-maskot gick??) men Jojje va kvar och fotade alla kändisar (4st av oss "kändisar" va där). Fick världens bästa present av dom, TAAAACCKK!!!!!!!!!!!!! *internet-kram* SÅÅÅ himla glad jag blev!!!!! ÅÅÅHH =)

Nä nu ska jag snart sova, trött!! Blå sover efter att ha racat omkring med sin prisleksak - en pip! Vad annars ;)


Kommentarer
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Men det var väl bra för att vara en dålig dag. :O

Grattis till ännu ett 1:a pris!

2009-05-28 @ 23:25:55
Postat av: Sandra

Håller helt med Sara! Om 172 poäng är lägstanivån så är det ju skitbra ju! :-)

Men jag håller med dig, jag blir mycket gladare för 90 poäng och en härlig känsla av samarbete än 200 poäng och utebliven känsla!!

2009-05-29 @ 09:24:38
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Grattis till A-höfterna förresten!!!

2009-05-29 @ 09:38:54
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Linda

Grattis till förstapriset!

2009-05-30 @ 09:22:27
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Grattis till A-höfter. Visst känns det bra. Gratulerar också till 1.a priset även om du inte är nöjd. Kram Anki

2009-05-30 @ 14:52:43
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0