Hjälp! Jag är med i en rysk TV show!


världens vackraste fartdååre♥


Melodifestivalens semifinal nr 1. Ja hittills ingen höjdare, men det brukar det inte vara. Kan inte påstå att det är min smak på musik. Har fortfarande inte vant mig vid våran egen operaflicka. Den är OK, inte så mycket mer, hon är duktig på det hon gör - sjunga opera! Tycker inte det låter nå' vidare i verserna. Tyvärr. Men i den här konkurrensen så är det ju klart att hon kommer vidare lixom, pinsamt att vi ens får kvala in över huvudtaget. Hoppas våran opera håller måttet i finalen så vi slipper kvala nästa år iaf!?

Det har i och för sig bara gått en halvtimma in i leken än, men kvällens bästa var ett land vars ena sångare hette nått i stil med Anus!! Hur kul är det att heta ANUS på en skala?? Behöver jag säga att jag dog av skratt? Jag har lite sjuk humor, hahaha.

Fröknarna Gul och Blå fick var sitt spår idag med. Denna gången med en spårläggare som tänkte över alla fel i gårdagens spår och la ett bättre idag ;) Låååååånga raksträckor och tydliga vinklar så dom inte blåser samman. Makea fick 2 bloduppehåll i sitt spår då hon behöver det och hennes var lite längre än Ebbas tror jag med.

Jag tänkte på att hålla hastighetsbegränsningen med min sprillans fräscha Ferrari (aldrig lätt med dom hästkrafterna)!! Hon gick mer harmoniskt och gjorde inget större misstag som jag la på minnet. Var nöjd med henne!!

Trots att vi 20minuter tidigare kom in från ett bra cykelpass! Man kanske ska trötta ut hästkrafterna lite innan man spårar, haha. Cyklingen i sig var jag dock inte lika nöjd med. Att Makea tycker det är nått av veckans höjdpunkter gör det inte lättare för stackars mig som ska försöka undvika att köra över henne samtidigt som jag vill hålla cykeln på vägen!! Hon ryckte min arm ur led ett par gånger och jag fick nöta in "SAAAAKTAAAA!!!!" (att hon inte lärt sig det där jävla ordet efter detta året??) halva cykelturen innan hon gick ner till 5:ans växel på sin 6:växlade växellåda! Värmen gjorde nog sitt (ska endast cykla i solens hetta med andra ord, haha) och innan det var dax att stanna av kom vi iaf ner till någorlunda hastighet!

Ebba började bra i sitt spår. Hennes första vinkel låg på en kulle i höjd med mount everest om du frågar mamma. Problemet är bara att jag tror mount everest är lite högre än en halv meter?? Där bestämde sig mamma i vilket fall för att undersöka mossans blötdjur lite närmare istället för att gå med Ebba... Medans hon låg där och kved sig för händer och knän och allt som tog lite skada så kunde jag knappt sluta skratta! Men den nyutnämda biologen låg kvar så jag fick binda upp Blå för att låta Ebba forsätta sitt spår!! Avbrottet gjorde henne ingen skada och förutom lite strul så tyckte jag hon fixade det bra med tanke på att hennes favoritmamma låg kvar där och undersökte mossan.. Ebba brydde sig faktiskt inte om att hon gick ifrån mamma! Det betyder att hon älskar spåret!!! Det är inte alltid lätt med ett oerfaret skogssläp där bak men hon gör sitt bästa ;) Jag tycker det är kul att mamma fått upp ögonen för hund mer nu för då har jag en nära träningskompis =) Och hon bjuder på många skratt!

Precis nu sjöng Island på Tvn. Den tyckte jag faktiskt var lite OK den med. Nu ska jag glo vidare innan kudden får sitt besök!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Håller med du, om hon håller sig till refrängen så går det nog vägen.....

Spåra på och hälsa biologen!! Ses imorgon!Kraaam

2009-05-13 @ 12:10:27
Postat av: Tina, Tarzan och Chili

Jag hade kunnat ge min vänstra arm för att vara ett av dom där krypen din mamma studerade så ingående. Kan riktigt se det framför mej, men jag lider med henne oxå :)

Melodipestivalen???? Vad e de??? :)

kramar och nospussar

2009-05-13 @ 14:42:10
URL: http://www.carrandos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0