Hon gjorde det.... igen! (med bilder nu)


Kärlek


Ja vad ska jag säga? Det är min hund =)

Trots att jag bestämde mig först igår att jag ens skulle åka till tävlingen idag så lönade det sig rätt bra. Det blev en orolig start och Makea kändes nervös på platsen så det blev ondöigt pip... Men hon låg kvar. Trots det var värme som saharaöknen.. När jag klappade om henne efter så var hon skållhet trots nedkylning så jag gick till bilen och hälde massa vatten över henne.

Vi hade nummer 10 så det var en bra stund till det va våran tur. Tiden spenderades i skuggan och ständig vattenkastning för att hålla blå sval! ;)

Lite "tittig" i början på linf, första sträckan.. Sen va hon med helt och hållet!!

Poängen blev:

Plats 8,5 pip, oro
Tand 10
Linf. 9 oro i start
läggande 10
inkall 10
ställ 9 något sent
app 10
hopp 10
helhet 9 Trots sin ålder en väldigt trevlig hund. Det finns samarbete i detta ekipage!

Summa 187,5 poäng och 1:a placering av 14tävlande.
(endast 3st förstapris!!)

MYCKET trevlig domare som pratade med mig jätte mycket efteråt. Han sa att när vi kom in så trodde han att hunden skulle behöva växa till sig mera och att hon var för ung. Men som han sa "sen fick jag på näsan minsann!". Han tyckte Makea var såå duktig och jag vet inte huuuur många gånger han kom fram och sa Grattis och att vi är en fröjd att se på! DET värmer!! Sånt jag behöver efter dom motgångar i sjukväg vi fått... Det är sånt som gör att man ändå ser utvägen och får tillbaka gnistan till träning!

Jag frågade om Makea tog många steg på ställandet men han sa att hon tog ett ballanssteg. Liiite snålt att dra en hel poäng på ett ballanssteg, bättre att hon välter? haha. Men vi säger inget om det. Jag är nöjd. Platsen var ju bara faaan att den skulle vara orolig.. Men jag är glad att hon låg!!

Så ja, lilla blå var så duktig så i värmen! Nu ska hon sova lite innan vi ska till E-L och spåra ikväll!

Fick bilder från Linda (som var med och var mentalt stöd tsm med Jojje och milou, hihi) nu, här kommer dom:


Finaste Blå! 9:a på detta ja =) En 10:a om det inte började lite sämre ;)


Kolla svansen!! TROR ni hon tycker det är liiite kul eller?? Den jobbar som attans!


Får lite tid till att flåsa bort värmen i ställande under gång.


Klockren 10:a trots att matte satt den lilla Blå lite väl nära hindret ;)


Man blev trött i värmen och väntan på prisutdelningen!


Makea uppe på prisbordet och hjälper till att packa ner priserna i den vunna väskan ;) Hon gillar att charma, hihi.

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

JÄTTEGRATTIS TILL DE FINFINA POÄNGEN!!!!

Det var SÅ kul att se er tävla idag, ni var jätteduktiga!!!!!

Massa kramar Linda.

2009-05-21 @ 17:01:19
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Linda

Grattis, grattis!!! Va roligt! visste inte ens att ni skulle tävla idag:) vart var det?

2009-05-21 @ 17:45:10
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Grattis Terese. Det var verkligen en uppvisning. Visst är Tomas trevlig. Han är en klippa. Hoppas vi ses snart igen. Kramar från oss

Postat av: Tessan

Vad kan man säga.....NI ÄR SUVERÄNA ihop!!

Massa grattiskramar.

2009-05-21 @ 18:40:59
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Hejsan Therese!



Ville bara säga att ni var sjuuukt duktiga på tävlingen idag! =) Hur kul som helst att titta på er, och jag undrar om jag skulle kunna få sno din linförighet? Du får gärna min istället! ;-)



Jag kunde inte låta bli att lägga ut kort på er i min blogg, och jag länkade då oxå hit till din blogg, säg till om det inte var ok!



Trevligt att träffas!

MVH/Yohanna (tillhörande dagens gårdshundshejaklack)

2009-05-21 @ 18:42:04
URL: http://y-flocken.se
Postat av: Pernilla

Ja men Grattis!!!Kan du komma & tävla Nemo imorgon kväll? Vore himla käckt!!

Kraaaam

2009-05-21 @ 21:15:15
URL: http://nya.bloggis.se/Siggenemo
Postat av: Bianca

Grattis!

2009-05-21 @ 21:53:00
URL: http://blair.se
Postat av: Nadia

Jätte Grattis till de super fina poängen!! Alla som har sett er live vet hur jvla duktiga ni är och att en hund kan jobba så jvla bra med den futtiga belöningen är helt otroligt ju!!!!

Duktiga ni!!! Inte för att jag inte visste att ni skulle kamma hem ett till första pris ;0)



Kramar

2009-05-22 @ 07:30:43
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Anonym

Stort grattis ännu en gång.En 9 på helhetsintrycket det tala sitt klara språk.

Glöm inte att våra hundar är släkt när ni är med på SM.

Något säger mig att ni snart är där.



Kramar Charlotte Esther

2009-05-22 @ 11:47:38
Postat av: Tina, Tarzan och Chili

Grattis. Ni är grymma du och Fröken Blå :) När kan man skriva in sej på kurs hos dej ;)

kramar och nospussar

2009-05-22 @ 14:12:19
URL: http://www.carrandos.se
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Stort GRATTIS igen! Jag är inte det minsta förvånad längre, ni är så grymma!

Tack för svaret i bloggen =) Vad kul, vi ska hålla tummarna för er på anlagsprovet. Det kommer säkert gå bra. Hoppas att vi också kan göra anlagsprovet snart.



Ha det bra

2009-05-22 @ 15:24:27
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Lena

Jättegrattis!

2009-05-24 @ 00:10:48
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0