jaa..

Det är ingen som ska ta illa upp eller tro att jag är sur på någon, men självklart förstår jag att det är jag som tar mer stryk än Makea. Tror dock inte att hon kommer att "lära sig" att hon inte får äta godis, hundarna vill alltid tigga vid bordet, men dom har ju aldrig fått något där?!
Men Makea dör inte såklart, det är ju bara jag som känner mig så kass och elak när hon suktar på andras köttbullar och jag får dra henne därfifrån och erbjuda en skruttig liten torrfoder bit... Man ska ju inte tänka så heller, men det är trots allt en hund, vad väljer hon lixom?!! Matte blir ju en sån där astråkig tant utan något att erbjuda.

Men men, vi lägger "tråkiga" träningssaker i vila. Lydnad kräver rätt mycket koncentration och sånt, hon klarar det bra med torrfoder.. Men nu tröttnade jag på det, efter det som jag kallar bakslag.. Vi ska köra agility och vallning för heeeela stora slanten i sommar och tar väl och gör det bästa av dessa lydnadstävlingar som vi är anmälda till. Sen lägger vi ner! Tränar lite lugnt när vi känner för det så får vi se när vi fortsätter vår resa.

Just nu tappade jag suget. Men agility och får, det kör vi gäääääääääääärnet på!!!

Så nej, Makea dör inte - men jag blev besviken efter den väntan och nerräkningen!!



Ängeln Blå sin älskade anka! (Fasan, jag vet, men den heter Anka!)

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje å Milou

Ha ha...nu funkade det!!! Bara vi la på så funkade uppdateringen, inget r å längre stycke...!!!



Jag vet hur mycket du har längtat till den dagen då du äntligen skulle få börja ge lilla blå lite extra godsaker igen MEN det blev visst en lite längre väntan...trist MEN jag tror på dig och Makson, så ni kommer att fixa det, å med din inställning som du hade idag i telefonen så finns det ingenting som stoppar er!!!!! Är du bara hälften så stark som Makson så finns det inga hinder på vägen över huvud taget!!!!

Lycka till med allt vännen, jag tror på TEAM ALBO!!!

Massa kramar Linda.

2009-05-19 @ 14:15:43
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: .......

Jag har sett dessa två på tävlingsplan !!!!! De finns inget som kan hindra dem. Ett sån´t otroligt TEAM har jag aldrig skådat. Ung tjej och tydligen en ung hund.

2009-05-19 @ 14:42:06
Postat av: Jenny o Vixhen

Ja usch, det är verkligen inge kul att vara den elaka. Håller tummar för att det ska lösa sig snart. Makea verkar ju vara hur bra som helst som tränar för torrfoder…det hade inte Vixhen gjort! Tänkte bara lite på det där med godis. Ibland är det ju inte allt VAD som serveras som är roligast, utan HUR det serveras. Lite tips som kanske kan vara kul och göra matte till en snällare tant ;0)

- Mosa torrfoder i vatten till en pasta som kan tryckas in i ett tomt märgben

- Mosa torrfoder i vatten till en kräm som kan tryckas in i olika aktiveringsleksaker istället för tubost eller ”kong-kräm”

- Ta en näve torr foder lägg i en skål, fyll upp med vatten och in i frysen. Sen har man en lång rolig stund med att tugga och gnaga i sig ”torrfoder-isglass.

Fast du kanske redan har gjort detta, men bara ett par tips från oss!

2009-05-19 @ 16:30:45
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Jenny o Vixhen

Hm, mitt inlägg kom nog inte med. Försöker igen.

Ja usch, det är verkligen inge kul att vara den elaka. Håller tummar för att det ska lösa sig snart. Makea verkar ju vara hur bra som helst som tränar för torrfoder…det hade inte Vixhen gjort! Tänkte bara lite på det där med godis. Ibland är det ju inte allt VAD som serveras som är roligast, utan HUR det serveras. Lite tips som kanske kan vara kul och göra matte till en snällare tant ;0)

- Mosa torrfoder i vatten till en pasta som kan tryckas in i ett tomt märgben

- Mosa torrfoder i vatten till en kräm som kan tryckas in i olika aktiveringsleksaker istället för tubost eller ”kong-kräm”

- Ta en näve torr foder lägg i en skål, fyll upp med vatten och in i frysen. Sen har man en lång rolig stund med att tugga och gnaga i sig ”torrfoder-isglass.

Fast du kanske redan har gjort detta, men bara ett par tips från oss!

2009-05-19 @ 16:51:49
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Wow...vilket toppeninlägg från Jenny, det där måste jag testa...även min kille kanske kan tycka att det är roligt med lite annat godis än vanligt... TACK JENNY för tipset och för hjälpen på Larv!!!!!



Jag har nog några tomma märgben om du vill ha....

Söt bild på en underbar blå tjej!!!

Massa kramar Linda.

2009-05-19 @ 22:18:40
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra m aussiesarna

Det jag skrev var bara menat som en klen tröst. För visst fattar jag att du förstår och visst fattar jag att det inte hjälper ett dugg för dig just nu. Massa, massa kramar!!!

2009-05-20 @ 11:16:03
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0