nöjd o lessen..


foto: therese albo 2008

Nöjd är jag idag =) Dagen har gått som på räls. Ett minijobb är skaffat som sträcker sig några veckor, en privatlektion i lydnad (gratis) är tacksamt mottagen och jag har bytt mig till en hel sommar med gratis privatlektioner i agility!!!! Kunde dagen blivit bättre? Jag är så nöjd med mig själv idag =)

Ikväll åkte jag tidigare och hämtade upp Linda och Pontiac vid busshållplatsen och vi åkte till klubben en timma innan rallyn skulle börja för att träna lydnad. Jag började så smått rusta upp klass 2 för Makea. Allt är påbörjat sen en tid tillbaka men långt ifrån ens närheten till färdig utan bara introducerat. Fick lite problem med rutan och hoppet men jaja.. Har ju inte börjat träna det på riktigt än.. Börjar dock lägga upp en plan!

Fick lite tips och hjälp av min alltid lika underbara Agneta. Det är dock inte många veckor kvar tills människan tar sitt pick och pack och flyttar till de ödsliga skogarna i Värmland. "Hem" kallar hon det... Svikare kallar jag det... Vem ska jag nu fråga om tips i lydnaden? Vem ska jag vända mig till? Vem, vem, vem?? Det finns ingen, absolut ingen som kan ge mig dom tipsen och den hjälpen jag behöver som Agneta kan... Hon är hjärnan bakom min framgång!

Jag får helt enkelt hota henne till att komma ner emellanåt och hänga som en stalker på telefonen för att få hjälp genom luren.. Annars vet jag inte hur jag ska ta mig framåt, uppåt i klasserna. Jag har ju aldrig tränat så högt och känner mig helt naken där alldeles själv.. Det finns ingen som kan hjälpa mig som hon kan. Det får bli telefontips =)

Annars händer inget särskillt. Har anmält båda hundarna till anlagsklass, om mamma kan hålla sig på fötterna så går det nog bra, haha.

Kommentarer
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Ja, det gör vi. Jag kommer med bussen.

Hur länge håller vi på, ungefär? Ska ev. bli hämtad, därför undrar jag. ;)

2009-05-14 @ 15:28:54
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Pernilla

Agneta får väl komma ner emellanåt tycker jag allt!

Jag är så glad att jag har en Tezze i bagaget!!

(fyndigt va?)

Tack för ikväll, jättetrevligt och Harry är verkligen störtkär i Makea...så kul att se dem!

Kram på dig P & pojkarna

2009-05-14 @ 23:53:32
URL: http://nya.bloggis.se/Siggenemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0