Ny helg i solen.

Vet ni? Denna gången tänkte jag faktiskt på att även sola min vänstra halva av kroppen OCH jag satte upp luggen!

Utställning var det idag då. Eva Borg dömde och hon var väldigt hård och SNÅL MEN jag tyckte ändå hon hade lite rätt. Dock lite onödigt snål i vissa fall.

INGEN hane fick CK, EN hane fick HP och resten åkte ut på släta ettor eller tvåor. Jag fick ställa Eva-Lenas Saga - ja ni gissade rätt, hon fegade ur! När ska jag få människan att testa själv en gång? haha. Saga är iaf otroligt samarbetsvillig och trevlig att ställa! Hon gjorde en bra dabut i juniorklass tyckte jag. Hon hade hård konkurrens. Men hon fick en 1:a och blev 4:a i konkurrensen. Tyckte hon borde fått HP men nja, lite snålt. Vi är glada för den 1:an eftersom hundar nära championetet "åkte" på släta ettor också så...

Makea då? Jodå hon skötte sig bra! Det är en fröjd att se henne springa framför mig och bara susa på.. Älskling! Hon stod - som vanligt - stilla och bra. Vi testade ju på en lite nyare ståstil så jag får se på korten sen om den va bra. Det var egentligen en blandning mellan den gamla och förra veckans. Att vi åkte på en tvåan gör faktiskt ingenting. Dels för att det var väntat och dels för att hon fick sånna lovord av domaren i ord var värt massor! Kritiken är jättebra, allting står med bra och mkt bra framför. Det ända som... vad ska man säga - var negativt (?) (tycker ju inte det är negativt, men ni fattar) var att hon var smal. Att hon helt enkelt behöver utvecklas. Men vem visst inte det lixom? haha.

Eva sa att hon fick en tvåa idag, endast för att hon inte var tillräckligt utvecklad (men hon glömde inte att påpeka att Makea lämnat kostymen hemma ;) haha). MEN (det är ett viktigt MEN!!) hon sa att Makea var (är) en väldigt bra konstruerad tik, med en stark bra överlinje och bra vinklar och framför allt med ett otroligt steg. Jag ska låta henne utvecklas och komma tillbaka för då går hon långt!!! Det var väl ändå lovord? En bra domare ser inte Makeas fula solfjäderssvans. Eva var en bra domare...

Jag visste ju såklart innan att Makea är liten och outvecklad men det är ingen som har kunnat undgå att hon ändå är jävligt snygg =) Framför allt kommer att bli snygg. Men vill jag att hon ska grovna så värst mycket? Hon är trots allt framför allt en lydnads och agilityhund. Det blir svårt att mäta sig i large klassen i agility men en new foundland i andra änden av kopplet? hahaha. Men hon kan bredda sig lite så hon blir stabil iaf.

Så det var två bra komentarer från två domare på raden. Det känns bra efter fiaskot (?) på mässan. Då var det lite mer fel på hunden, haha.

Så - nu lägger vi vänstervarven på hyllan fram till juli iaf. Vi kommer att satsa helt på lydnaden! Det har uppstått oväntade problem med platsen.... Tezzes huvud får fundera lite.. Men SEN kommer vi totalt äga planen, för FAN vad bra hon går på träningarna nu!!!! Älskade Blå!!!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

VA???? Har ni problem med platsen?? Hon som alltid har varit säkerheten själv!!! Jag hoppas verkligen att du kommer på nåt riktigt bra knep så ni snart är ute på lydnadsplanen och sopar mattan med alla andra!!! För inom lydnaden så kan ingen domare klaga på att hon är för smal eller har hög svans...

GRATTIS till den jättefina kritiken idag och alla jättefina lovord från domaren!!

Ha det så bra!!

Vi hörs snart hoppas jag!!! Träning snart????

Massa kramar Linda.

2009-05-01 @ 22:36:20
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Marie

GRATTIS till den fina kritiken igår !! jag tycker precis som du att Makea är jätte fin !! Jag vet en till som hade glömt sin fina kostym hemma igår !!

Kramar

Marie

2009-05-02 @ 07:56:52
URL: http://www.rubypassions.se
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Jag gillar också Eva! Inte alls bara för att det gick bra för Stella, utan för att hon i mina ögon har så sunda åsikter om hur en hund i allmänhet och aussie i synnerhet ska se ut och framförallt röra sig! Stella behöver också bredd och jag ser det mer som en lite rundare bröskorg, mer muskler och mer bredd i skallen än grovlek och fett.



Hoppas att du löser platsproblemet innan det hinner fastna i det söta blåa huvudet!!! Jag vet ju hur kul det är när det momentet inte funkar... ;-)

2009-05-02 @ 22:00:11
URL: http://saz.smuligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0