sol o agility!

Sicket väder!!! Helt underbart sommarväder!

I förmiddags tränade jag agility med mina galma instruktörer (valpkurs). Värmen hann slå rätt hårt men fröken Blå vet inte vad varken trött eller varmt betyder. Tur hon har en matte som håller henne så sval det går!

Makea är en naturbegåvning i agility. Inte riktigt kanske, men näst intill. Det är fasen inte många hinder den hunden har sett i sitt liv som inte är lydnadhinder men tack vare min besatthet (JA besatt, fråga dom som vet!) av bakdelskontroller så har min hund kontroll på min överkropp vilket gör att hon är en riktig pärla även i denna sporten. Att hon sedan ÄLSKAR det med allt hon har, gör det hela inte sämre precis =)

Idag gjorde vi inga banor utan teknik kombinationer av olika slag. Det Makea behöver lära sig är att kontrollera sin fart (som oftast är på tok för hög!!!) emot hindrerna för att inte gå som en plog igenom dom! Men jag fick lära mig en hoppteknik kombination som vi ska köra. Men hon lyssnar jäkligt bra på mig.

Ja Makea kan det där med handling, Tezze kan inte. Så jag behöver träna ;) Får se om vi är tävlingsklara till tävlingen i slutet på sommaren, B och C tycker vi ska testa den tävlingen dom ska på då, vi har ju inget att förlora!!

Imorron sker det mycket, och det ska bli lika varmt då!! Först valla på förmiddagen, sen tävla vid halv två! Så jag har inga förväntningar imorron på tävlingen, Makea kommer va trött då!! Och i denna värmen!!

Nu ska jag se robinson finalen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till imorgon!!

2009-05-30 @ 21:51:02
URL: http://lindaopontiac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0