Tävling

Idag har vi tävlat. Och det gick bättre än förväntat med tanke hur denna damen betedde sig igår. Att hunden är i ny trots period är det ingen tvekan om!! Sedan någon vecka tillbaka har platsen varit ett problem. Igår tränade jag och mamma. Makea krånglade på platsen, när hon fjantade totalt blev jag arg (ni har nog inte sett mig ARG, haha) och sen låg hon som ett ljus.

På kvällen kom Linda och Bianka hit. Vi la först en plats, då låg hon, men pep och gnällde. Sen körde vi igenom varandra, då hoppade, satte sig m.m. Makea endast på Lindas komandon, alltså hennes "komendera" "sätt hunden" osv. Lätt panik gick genom kroppen, vad fan är det som händer med hunden min??

I slutet la vi en plats till, då satt Makea när jag hade vänt mig om (arg) och jag gick tillbaka. Och eftersom Makea är långt ifrån korkad så visste hon bara sååå väl att hon hade gjort fel. Hon stack upp långfingret mot mig och stack (arg)... Drog upp både Pontiac och Blair och lekte (arg). Ni gissar rätt när ni gissar att mitt tålamod nådde botten. Den Blå ska va glad att hon överlevde min attack, skämt å sido, men glad var jag inte.... Nästa plats låg hon, hon vågade la inte trotsa mig mer, hahaha.

Imorse la jag henne på morgonpromenaden, hon låg som ett ljus.

Vi kom till Angered Bk och jag tränade plats på en annan plan. Hon låg som ett ljus och jag började se hoppet om att hon kanske mot all förmodan faktiskt ligger..

Nemo drog nummer 1 och Makea nummer 3, bra att ha så nära! Båda låg som klubbade sälar, jag säger bara att REDAN DÄR HADE JAG VUNNIT, JAG VANN I MIN EGEN VÄRLD EFTERSOM PROBLEMEN VARIT SÅ STORA!! Jag va såå glad.

Sen tycker jag att Angered hade lagt upp programet lite fel på planen då allting skedde 1 meter framför domare, brukstrappan, apporter, koner och lydnadshinderet. Plus att det va 2 meter till planens slut vilket gjorde att alla gick fram och tillbaka precis brevid oss då. Under läggandet under gång lekte en snubbe dragkamp med sin hund precis utanför så där förlorade vi fokus.

MEN vi har inget att klaga på. Detta var Makeas 2:a tävling med 10poäng PÅ ALLT UTAN 2 MOMENT!!!!!

Såhär såg det ut

Platsliggning 10
Tandvisning 10
(duktig tjej!!)
Linförighet 7,5 (hon tappade fokus i den första halten framför domaren och satte sig inte, synd! Resten va helt OK)
Läggande 0 (Ska tilläggas att JAG 0:ade momentet. Jag såg i ögonvrån att hon stod (hon hörde mig nog inte) och tittade på hunden som lekte så jag valde att vända mig om och lägga henne, även OM hon hade lagt sig själv hade det varit långsamt, så det kvittade ju.. Jag vill inte ha långsamt läggande)
Inkallning 10
Ställande 10
Apport 10
Hopp 10
Helhet 10

Summa 170poäng 3:e placering.


Snopet med läggandet ( värt 20 poäng!!), hon brukar göra det 10 mässigt vilket hade gett oss hela 190poäng!!!! Och lite dålig linförighet då.. Men jaja, det var som sagt en HEL DEL störning!!

Så jag är iiiiinte missnöjd, det var ju jag som nollade ;) Makea skötte sig bra ändå, hon är med mig utan problem och tycker det är roligt. Hon är Tezzes stolthet ♥

Kan tillägga att det var näst intill alla som nollade NÅGOT moment.. Det var såppas med störning antagligen. Det blev delad första plats på 175poäng. Så det var ju lite snål domare, men väldigt rättvis! Han satte helt rätta poäng på momenten det jag såg.

Nu sover hon och jag med snart... trött.. I Veckan blir det en del lydnadsträning och förhoppningsvis ngt spår

Passa er: nästa tävling sätter vi alla moment ska ni se!! =) Hon är så jääävla bra denna hunden! Älskling!!



Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

GUD VA GRYMMA NI ÄR!!!!!!!!!!!!!

SLARVIG MATTE SOM NOLLADE ETT MOMENT, DET HADE ALDRIG MAKSON GJORT!!!! ;o)

Ha det så bra!!!

Massa kramar Linda.

Vi ses i veckan!!!!!!!!!!

2009-05-03 @ 15:11:31
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: erica

Grattis.

Vad duktiga ni är.

Nä längtar man bara tils mitt lilla troll blir större så man kan börja komma i gång ordentligt

Grattis ännu en gång !



/ erica och poker

2009-05-03 @ 16:46:52
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Esther & Charlotte

Din fuling. Så frågar du mig när jag skulle tävla. Så var det ni som var först på tur. Men 170 poäng räcker väl till ett 1.a pris. Nu behöver ni väl bara ett till till erat LP.

Ha det bäst.



2009-05-03 @ 19:25:49
Postat av: Ebba

Grattis Macksson, snyggt jobbat. Har du fatta hur man ligger på platsen nu ???? Annars får jag väl ställa upp som stöd igen, fast kanske inte så många som igår.



HaDeGött

Ebbsson

2009-05-03 @ 19:59:32
Postat av: Anonym

Sicken duo ni är, jag är grymt imponerad! GRATTIS!!



Ha det gott, ses väl snart....?

2009-05-03 @ 20:50:41
URL: http://aussieridge.blogg.se/
Postat av: Nadia

Jätte grattis igen!!! Ser verkligen fram emot att få se er ta erat LP, kan inte tänka mig någon som är mer värd det än ni två!!! Skit grymt Tezze & Mackson

2009-05-03 @ 21:17:58
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Sara, Mischa och Kimya

Woww så grymma ni är! STORT GRATTIS. Inte långt ifrån LP nu då. ;)

Ha det gott

2009-05-03 @ 21:47:44
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Jenny o Vixhen

Masspr av grattis från oss...och vilka superfina poäng! Grymt jobbat ;0)

2009-05-03 @ 22:54:43
URL: http://fjodorochvixhen.wordpress.com/
Postat av: Linda

Stort grattis! Kanon bra!!!

2009-05-04 @ 11:55:39
URL: http://lindaocarmen.bloggagratis.se/
Postat av: Sandra m aussiesarnas

Stort grattis!!! Angered har jag tävlat på en gång och har sen inte vågat göra om det. Planen var mer än gräsbelagd åker än appellplan och tävlingsledaren var det virrigaste och sämsta jag varit med om. Bl a sa hon fel saker vid fel tillfällen, glömde säga en del och kommenderade mig och Silly rakt in i staketet. Men precis som för er gick det väldigt bra för oss den gången... :-) Kanske jag skulle våga mig tillbaka dit?

2009-05-04 @ 14:47:26
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: erica

Hej .

Jag skall ställa han i skurup nere i skåne.

är en officiell.så vi får se hur det går för oss

är första gången för mig att ställa hund så det blir lite träning nu med ställandet och allt. men det skall säkert gå.



/erica och poker.

2009-05-04 @ 16:20:41
URL: http://bloggis.se/pokerface
Postat av: Lena

Grattis vad ni har varit duktiga!

2009-05-04 @ 21:28:53
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0