vallning och tävling



Makea vallar 6månader gammal, juli 2008.

Idag va det varmt!! Morgonen började med att hämta upp E-L och Saga för att bege oss till vallkursen, gång 1! Vi hittade med en gång (duktig kombination av förare och kartläsare) och var där en halvtimma innan start. Då gick vi promenad med dom tillsammans med Anna och Felix som jag också känner sen innan. Vi gick ner till sjön och släppte hundarna så dom simmade efter pinne. Såå skönt!!

Sen va det start med teori i vallning. Intressant!! Sen va det dax för praktiskt. Fåren va i en fålla och vi skulle gå en och en och släppa hundarna för att se deras intresse. Och eeh, ja... Makea är inte lite het på fåren!! Jävlar säger jag bara, denna hunden ska jag kunna kontrollera också! haha.

Fick dock redan efter några varv avancera då vår kursledare tyckte hon va bra nog (kul!). Fick henne att ligga kl. 12!! Wohoo! Hon skäller dock rätt mycket och det är bus-skall, så det ska vi tysta ner, men det tror jag hon gör när hon vet mer vad hon ska göra.

Snabbt därifrån och i en racerbil vidare till Ale bk för lydnadstävling. Slängde av E-L på vägen *S* och hann precis i tid. Varmt som fasen och totalt tätt nere på planen så det var 100% vindstilla. En JÄVLIGT trött hund (´kan inte tänka mig annat) skrapade ihop ynka 172p. Men jag är glad att det funkade alls ;) haha. En 3:e placering och mat till Pernillas hundar fick vi *S* bra att någon ser till att Pernillas hundar får mat, hahahaha!

Nu ska jag se på TV!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Stackars er YNKA 172 efter en hel förmiddag med vallning samt en appellplan hetare än sahara... verkligen illa..;) men Harry tackar för maten!!

Puss & Kram era största fans!!

2009-06-01 @ 21:08:20
URL: http://nya.bloggis.se/Siggenemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0