19-20/11 - 2009 - NEW MOON

Ja i natt kunde jag inte sova - alls. Kom hem vi halv 3 och vaknade sen varje halvtimme till klockan slog 9 och jag gav upp och gick ut med hunden. Vet inte om sömnbristen beror på att jag var övertrött, men varje gång vaknade jag och trodde att New moon bara va en dröm. Fick påminna mig själv varje gång "ja, jag såg den".

Kvällen/natten va iaf grym. En uppvärming med "Twilight" för att sedan vid midnatt, under total tystnad (ja, men alla drog efter andan istället, äntligen få se New Moon efter så lång väntan! Skrek gjorde man under ettan, alla ville nog se tvåan väldigt mycket och valde tystheten, tack o lov..)

Jag grät, jag skrattade och jag fick ont i magen av hur mycket Bella och Edward älskar varandra. Grät gjorde jag dessutom varje gång Bella blev påmind om Cullens och man såg hennes smärta. Tur att jag inte va ensam o lipa.

Sammanfattat va New Moon hästlängder bättre än Twilight. Väldigt väldigt väldigt mycket bättre filmat, väldigt väldigt väldigt mycket bättre sammanfattat och inte alls mycket missat ur boken som det var i ettan. Ja lite onödigt va såklart inte med i filmen men mycket av det jag ville se men som jag trodde skulle vara bortklippt va med! Det är jag väldigt glad för!

Nackdelen va såklart att Edward inte va med så mycket, men å andra sidan så hände det saker hela tiden vilket gjorde att man inte tänkte på det så mycket, dessutom va tiden då han va med i filmen sån kvalitéts tid så det betydde så otroligt mycket.

Jag ska gå o se den igen, om någon vecka. Klarar mig inte till DVD släppet. Men nu är jag lika ledsen som förra gången, det är långt till juni ♥

Nästa film är förväntningarna skyhöga på, det är nämligen den bästa boken tycker jag. Därför vill jag inte ha något bortklippt alls. Men filmen är redan färdiginspelad sen ett par veckor, så förhoppningsvis kommer det lite trailrar snart. Och faktiskt så är det inte lika långt mellan november och juni som det varit nu mellan november och november. Det är en stor jäkla fördel ♥


Mitt lilla collage jag pusslade ihop för ett tag sen.

♥Älska Twilight♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag säger bara det The Twilight saga: Twilight & New Moon = Världens bästa filmer, enligt mig! =)



Syns imorgon //Emelie

2009-11-20 @ 11:55:45
URL: http://hundarnamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0