framåt!

Igår hämtade morfar mig och hundarna och vi tog en härlig långpromenad runt delsjön på ett par timmar. Fikade lite i mysiga "bertilssons stuga". Makea lever rövare, vilket hon tyckte va fullt tillåtet när morfar är med! Ebba lika dant.. Vad olika mäniskor har olika påverkan på hundar egentligen. Efter några påminnelser blev dom dock påminda att dom inte får göra vad dom vill hur dom vill utan ha respekt. Fröken Blå hade svårast att ta till sig och tog friheten i dom djupa skogarna lite väl mycket ibland ;) Men lyssna gjorde hon, även om det ibland va lite fördröjt ;) Det hon tyckte va allra värst av allt va att gå så himla nära allt vatten utan att få hoppa i! Hon va helt bedrövad över detta och tyckte att sten nummer 1 (som fick ett nej) inte va samma som nästa sten så man kanske kunde få hoppa därifrån?? Hon slingrade sin (osmidiga) kropp längst vattenkanten och - "whoops!!" så råååkade man trilla i. Och när mn väl va i så råååkade man simma vidare. Jag fick kalla inte henne från vattnet ett par tre gånger på promenaden. Känner hon inte att de va KALLT?!?! Men eftersom alla timmarna i skogen gick i gallopp för hennes del så höll hon sig ju varm. Morfar frågade flertalet gånger vad det är för fel på den fläckiga dåren och vad jag har gett henne för nått!! Att försöka förklara att hon är född sån är inte det lättaste då han påminner mig om att "tycker du Ebba är ett psykfall - va fan är då DEN??" hahahahaha.

En mysig promenad med många skratt och lika många "nej" och hålla för ögonen när dåren i skogen gör fritt fall ner för stup. Fallskärm för hundar - finns det?? "I believe I can flyyy" är ett ständigt återkommande citat. Väntar på dagen med en viss Blå med fyra gipsade ben.

Vi gick förbi en liten grillstuga som jag minns att jag varit med klubbens "SmåTassarna" med Ebba en gång för några år sedan. Samma sten vi hade hindertävling förbi, när jag och Ebba vann :)

Jag höll Makea borta från grillen då hon har en förtjusning i kol plus att det säkert ligger nån gammal korv där. MEN korven låg inte vid grillen utan i en buske. Samtidigt som Andrea va i telefonen röt jag åt Makea och försökte få tag i den sluga räven som näst intill svalde den stora feta korven hel. FÖRBANNADE HUNDJ*VEL!!!! Hon verkar dock inte ha reagerat alls på den som jag väntade mig. Hon har inte fått upp den och avföringen är normal, jaja då va det inte på liv o död.

Vi vet ju nu vad det är som satt igång problemen med Makeas mage och att det definitivt inte är ärftligt eller medfött och att det med stor sannorlikhet kommer bli helt återställt! Kännslan av detta är helt otrolig. En sån lättnad ♥




Annars händer det en del annat. Nästa helg går viltspårshelgen igen, favorit i repris! Den är helt full den också, plus att intresset är lika stort igen - därför går det runt ännu en intresseanmälan till ytterligare en helg, som snart är full den med! Fatta att det här med viltspår verkligen satt fart!!! Helt otroligt!

Jag har även fått flertalet förfrågningar om någon slags freestylekurs. Nu kan ju inte jag freestyle i den bemärkelsen som tävlingsgren men är i full fart att planera en "tips-på-trix" dag. En eller två dagar vet jag inte än. Får se lite hur jag gör där.

Sen har jag fått förfrågning om att hålla en föreläsning i klicker, så en sån kväll (redan full) är inplanerad med. Inslängd av vargarna blev jag! Men det ska nog gå bra, första klickerföreläsningen jag håller. Makea är visningsex. ;)

Min instruktörsutbildning drar igång i februari och likaså uppfödarutbildningen. Mitt kennelnamn är godkänt (avslöjar inget förrän överklagningstiden gått ut) och till årsskiftet räknar jag och Eva-Lena att ha vårt företagsnamn färdigt. Vi skall alltså dra igång egen kursverksamhet. I liten skala först för att sedan utöka efterhand med inte bara kurser utan en hel del annat med. Massor av förberedelser snurrar och hjulet är där med igång! Siktar mot drömmarna!! 

Det är detta jag inte nämt något om, men har vart under planeringsstadie länge för att till sensommaren tatt rejäl fart och nu alltså snart är klart! Ska bli så himla spännande!


Ha de bra allesammans. Nu är det bara 1 vecka kvar till Twilight New Moon och jag längtar nått ofantligt! Filmen som krachade hela sf.se när biljetterna släpptes (till vanliga premiären, inte midnattsvisningen), filmen som av sf's chef och film"proffs" inte längre kallas för film utan fenomen! Filmen som tagit hela världen med storm! Filmen med stort F mina vänner. Filmen som slår allt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till ditt kennelnam!Och lycka till med alla dina planer! :)

2009-11-12 @ 14:11:13
URL: http://dirtysouthsaussies.webs.com
Postat av: Anneli, Winston & Clemmie

Åh, vad roligt att du drar igång en egen kursverksamhet - OCH en kennel!!! Så spännande att få veta kennelnamnet när det är klart.



Ett jättestort LYCKA TILL!!!

2009-11-12 @ 14:39:57
URL: http://bloggis.se/winston
Postat av: Sandra

Här händer det grejer vill jag lova!!! Måste vara härligt att Makeas mage börjar bli så stabil att en gammal korv inte gjorde nån verkan!



Kennelnamn alltså? Har jag helt missat det i HS alltså...

2009-11-12 @ 16:03:48
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Emelie

Du har MYCKET planerat du !!

Roligt!



//Emelie

2009-11-12 @ 16:12:11
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh så skönt att det löser sig med Makeas mage, och att det inte är ärftligt!

Grattis till det godkända kennelnamnet! Vad fort det gick för att få det godkänt.. det tog mycket längre tid för mitt. ;)



Ha det så bra

2009-11-12 @ 17:45:46
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Å va häftigt att du följer dina drömmar!!!

LYCKA TILL med ALLT!!!!

Helt fantastiskt skönt att Maksons mage är så bra som den är just nu å att den kommer att bli helt återställd!!!!

Gud va kul med kennelnamnet, jag håller alla tummar jag kan för att det ska det ska gå igenom!!!!

Ha en trevlig helg!!!

Massa kramar Linda.

2009-11-13 @ 13:29:04
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Jisses vad avundsjuk jag blir. Jobba med sin hobby.Kan det bli bättre! Tur att Eva-Lena kommer hit imorgon så jag får pressa henne lite så jag får veta "alla" era planer. Lycka till. Kram Anki

2009-11-13 @ 15:33:28
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0