hon stoppar trafiken!! (+ agilitytävling)

Att fröken Blå är en mycket vacker hund vet ju alla som sett henne, men idag slog det stort - hon stoppade trafiken ;) Vi var nere på agilitytävling i varbeg idag. Årets sista framträdande för vår del. Står utanför längst en väg där bilar kör till/från platsen. Det stannar en bil och vevar ner rutan, tror såklart att hon ville fråga om tid/väg men icke. Hon stannade och blev alldeles störtkär i Makea "Det där var den absolut vackraste aussien jag någonsin sett!! Verkligen! Vaart kommer den ifrån?" Blev orden från kvinnan i bilen. Snacka om att Makea är en levande reklamskylt för Door keepers kennel, haha ;)


Men hon är inte bara snygg, hon vet hur man ska prestera!


Vårt och mitt livs andra officiella agilitystart va inte ett dugg sämre än den första! Fröken Blå vill aldrig gå ifrån en tävling lottlös verkar det som, hunden har en OTROLIG vilja!! En pinne i hopp har vi sen vår debut, idag kom pinnen i agilityn! Vi trillade in på en 6:e placering av 98 startande! Inte illa pinkat. Tiden 40,01 sek (referenstid = 50 sek) på en ganska lång bana. Var lite orolig för gungan då den va frukansvärt ranglig o många hundar skrämdes. Makea vet dock inte va "farligt" eller "ta det försiktigt" betyder utan kör rätt på! Klockrena kontaktfält som jag är nöjd med.

Hopploppet blev det 10fel på en klurig bana med många bakombyten. Den missen jag vet är ingången i slalomet. Vart den andra femman kom ifrån vet jag inte, ingen vägran o ingen rivning vad jag upptäckte. Bra att mamma filmade så jag kan kolla på det sen. Synd då vi låg hyffsat i tiden (33 av 38 sek) på den tajta banan där endast 3 av dryga 90 gick igenom nollade.

Att hon ens höll sig innanför banan är otroligt. Hunden har nämligen varit totalt sjövild hela jäkla veckan. I måndags på avslutningen va hon ju bara för mycket, och igår när jag körde lite så var hon ÖVERALLT samtidigt och tog alla hinder åt båda hållen!! Det fanns 4st hopphinder som uppvärming utanför ridhuset idag och det va behövligt. En hund som for överallt och rev ALLA hinder om och om igen med en matte som bara stod o klia sig i huvvet "är det nått jag lagt i maten??".

Men hon är inte sämre än att hon vet när det gäller så hon samlade sig (vilket man inte trodde när hon satt i starten) och gick som en dröm :)

Mattes pärla fortsätter imponera! ♥ Älskar dig mest av allt ♥

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

YES, YES, YES, YES!!!! Ni är ju bara SÅ GRYMT BRA, ja helt enkelt BÄST!!!!!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg..."tävlingen på lördag kommer att gå KALAS för Makson är alltid bäst när det väl gäller!!!!!"

Å det stämde ju in i minsta detalj!!!!

GRATTIS TILL ER ANDRA PINNE!!!!!!

Om man tänker på hur länge ni har tränat agility så är ni ju helt enkelt OUTSTANDING!!!!!

Idag ska vi prova på vallning med vår kille för första gången, det ska bli jättekul å testa å få se vad han verkligen går för vår lille tokstolle!!!

Massa GRATTIS-kramizar Linda, Jojje och Milou.

2009-11-15 @ 07:35:59
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: erica

Stort grattis :) till er!



Kram erica

2009-11-15 @ 09:03:12
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Tessan

Grattis Tezze och Makea!!!

Postat av: Sandra

GRATTIS!!! Åh vad jag önskar att jag hade er förmåga att hålla ihop när det gäller!

2009-11-15 @ 12:31:30
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Anneli, Winston & Clemmie

Superduperjätteduktigateammakeaotezze - stort GRATTIS!!

2009-11-15 @ 19:37:15
URL: http://123minsida/clemmie-Winston
Postat av: Lena

Stort grattis!

2009-11-15 @ 23:52:41
URL: http://www.bonitaochjag.se
Postat av: Tina

Ni gör verkligen bra reklam för Dåårarna!! Duktiga ni, vilket team!

Kram Tina o Johan

2009-11-16 @ 08:33:10
URL: http://door-keepers.se
Postat av: Emelie

Jösses vad fint det flyter på för er i agilityn (ja, som i alla andra sporter ni tar er för ;-)) GRATTIS till pinnen!



Tack själv för gratulationen till Segras utställningsresultat!

2009-11-18 @ 17:44:21
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0