ibland har man turen med sig.

idag slutade vi tidigare från kursen så bestämde mig att göra ett stop vid nordstan för att inhandla välbehövliga saker. Hittade bl.a. t-shirten som är twilight inspirerad på gina.t. Ska ha på mig på premiären - INTE LÅNGT KVAR!! Senare på kvällen så skulle jag o mamma åka o handla. Bestämde mig för att gå in o köpa legginsen på gina som jag tvekade på innan, hittade då ett par snygga jeans till nedsatt pris (199kr!!) i min storlek också! Mycket bra kap. Står i kön.. går ur för att titta på ett halsband. Går tillbaka. Och när kvinnan innan mig kommer fram så börjar musiken höjas, man får glas med godis o massa sånt. Visar sig att de har VIP kväll så jag får skriva mitt namn o nummer på en lapp o va med i en tävling om presentkort. Får sedan även dra ett bonuskort ur en stor påse och lyckas dra en som har alla stämplar utan 2! Haha, så nu får jag ju snart bonus! :) Ibland får man ha turen med sig!

Makeas resa mot friskhet har påbörjats. Varannan dag tillsättning av rena proteiner som kött, fisk o kyckling etc. I söndags började vi med kyckling, i måndags spydde hon...  tror det va en enkel reaktion av magen för den fick nått annat än den är van vid. Tisdag testa kyckling igen och idag mår hon jättebra! Makea blir helt vansinnigt galen när hon får smak på det nya -- såklart. Idag åkte vi o handla lite nya saker, olika färser bl.a. Vi ställde oss ett tag och rullade mini-mini-mini bullar av kalvfärs o nötfärs o kokade, typ som frickadeller. Blir nog vädigt bra och hon va sååå intresserad! Imorron får hon testa kalv. Lamm har jag på upptining med. Skönt att göra klart allt o frysa in till man ska ha det så man slipper stå o "baka" varannan dag. Av fisken ska hon få special gjorda märgben, helt hemmagjorda såklart! Men som sagt, endast varannan dag. Sen väntar spannmål o tillsist hundgodisar etc. En lång process men SÅÅ värt allt besvär!

Så imorron blir det ett lydnadspass med bästa belöningen på länge! Gissa om någon het liten blå kommer bli något hetare?!

I helgen väntas lite sen halloween middag - kommer bli så trevligt! Avslutningarna på cdf är på söndag och på måndag har jag o makea avslutning på agilityn. Nästa helg är årets siita tävling - agility. Får väl se om vi kan ha turen med oss även där :)

nu ska jag sova. är supertrött efter flera dagar med olagligt tidigt uppstigande o tre dagars kurs (=lyssna).. gäsp..

 

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Å va kul att du fick ha turen på din sida för ett tag. Å det var ju väldigt kul att turen slog in så mycket under så kort tid!!!

Gud va härligt att det verkar se bra ut med kycklingen, en liten spya då å då får man ju räkna med, tänk på hur länge hon har varit ifrån det!!!

LYCKA TILL!!!!

Massa kramar Linda.

2009-11-04 @ 22:25:55
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: erica och poker

Vad skönt att ni kan börja ge henne annat.

Och vi håller tummarna här att hon blir bra.

Förstår att du är glad nu att inte bara ge henne tort torfoder utan får ge henne lite annat

. Lycka till

Kram från oss.

2009-11-05 @ 21:04:24
URL: http://bloggis.se/Pokerface

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0