ja ser det snöar..

.. tyvärr blir det bara slask när det landar. Synd.

Efter lite promenader med diverse hundar idag så tog jag med mig min lilla mamma ut för att träna lite rapport med fröken Blå. Hittade inte hennes nya tjänstetäcke men orkade inte leta så länge så tog det gamla. Makea var taggad som fan när hon fick på sig täcket och visst preciiis va det va som gällde! Man visade sina skallkunskaper men blev inte iväg skickad förrän hon tystnade :) En halv lång, synlig, i början för att påminna (länge sen vi tränade) och det gick suveränt! Nästa blev en längre, utom synhåll och det är här hon behöver jobba på bättre, hon måste slå på näsan vilket hon inte riktigt gjorde idag på detta skicket. Nästa gick betydligt bättre och där gjorde vi avslut. Hon springer som en vessla i 590km/h och tar ut sig rätt fort ;)


Min jacka kom idag ♥ så fin så fin!


Igår va de avslutning i agilityn men det var några katastroflopp, ramlade ner från balansen, missade ett hinder (samma hinder varje gång) och ja, va över allt o ingenstans samtidigt :) Älskade Blå! Måste komma iväg typ på fredag och köra ett pass innan tävlingen på lördag. Det behövs!! Kontaktfälten och slalomet satt dock som en smäck!

Imorron ska jag och vovvarna till morfar för en långtur i djupa skogen :)


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Åh va kul med snyggojackan, långpromenaden i morgon och rapporten med mamsen å fröken blå idag!!!!

Tråkigt med resultatet på avslutningen igår men tävlingen på lördag kommer att gå KALAS för Makson är alltid bäst när det väl gäller!!!!!!!!!!!!!!!!

Massa kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-11-10 @ 21:41:35
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0