klartecken!


Volta.. Ett trix som Makea aldrig i hela sitt liv kommer lära sig. Jag förstår nästan inte hur jag fick Buhunden att förstå?! Hon är rätt klok Ebba. Makea.. Ha Ha, ja hon är för osmidig :P Men söt :)

Freestylehelg till helgen ska bli superkul!! Linda och Eva-Lena ska också gå den!! Har två trix jag vill ha tips på att lära in. Tror utan tvekan Emma kan få mig att förstå hur jag ska göra det ;) för Makea är det två lite halvsvåra trix tror jag, men vem vet - hon brukar överraska mig..!

Idag skickade jag ut mamma i skogen för att lägga ett "bruksspår" till Makea. Hennes första personspår i skog och hennes första som inte är utlagt av mig. Gick faktiskt jäkla bra. Hon for som en sugmask (haha finns la inte ens nått som heter sugmask, men ni fattar ;) haha) och riktigt drog näsan i backen hela vägen. Tog vinklarna hel ok för att vara henne, hon tar vinklar på "viltspårsvis", hon gick bra i kärnan efter vad mamma och hennes markeringar visade. Det gick dock i 590km/h vilket är på tok för fort.. Det var så jag ramlade ner för berg och över stockar. FÖR fort! haha. Struntade i en hare som låg precis jämte spåret också, då blir matte nöjd :)

Men problemet var att vi bara fick med oss en pinne in (av 3), slutpinnen - hahahaha. Har mina teorier om det. Dels hastigheten, även om det inte ska spela någon roll, men det stora är nog att det var i skog. I skog spårar man vilt och man stannar fan inte o plockar en jävla pinne enligt Makea. Pinnplockning har ju varit det stora problemet i Makeas liv, hon har blivit så jäkla arg när hon vart tvungen att stanna o plocka pinnar mitt i ett spår - ho vill ju bara spåra! Har byggt upp värdet och nu hon tvekar inte en sekund att plocka pinnarna och ge dom till mig i spåret - på äng. Personspår har vi bara lagt på äng - där plockar man pinnar, det gör man inte i skogen. Och dels för att den 10 oktober (appelltävlingen) va sista gången vi spårade - hon va alltså utan att överdriva NÅGOT taggad!!

Mamma ska lägga ett i slutet på veckan med, med markerade pinnställen. Så jag kan bromsa henne och påminna henne om dom onödiga pinnarna som hon ska plocka. Blir inga problem sen när hon fattat. Va nöjd idag iaf. Hon gick som på räls. Men ingen är ju perfekt :D

Har kontaktat min veterinär nu och fått klartecken om att fortsätta provokationen till kolhydrater. Vi har även börjar diskussionen om vilket torrfoder hon ska få testa senare med. Ska bli spännande! Än en gång tummen upp till min helt underbara veterinär! Står ut med mig och allt mitt jäkla frågande till 110%!

Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

TACK för den härligt lllåååååånnnnnngggggaaa pratstunden igår!!!! Alltid lika trevligt!!!

Testa att lägga spåret från ängen å in i skogen å ut igen, byte av underlag är mycket nyttigt å svårt, säger de som vet...(inte jag alltså) ;o)

Det ska bli så kul till helgen!!!!!

Kul att vetten vill att ni fortsätter er resa framåt!!!!

Ha det så bra!!!

Kramisar Linda.

2009-11-30 @ 22:12:14
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Lisa

Jag blir alltid så förvånad när jag sett att någon gjort ett spårprov på en äng. Här uppe existerar nästan inget annat än skogs/myrspår :)



Lycka till på freestylen!

2009-11-30 @ 22:35:09
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Emelie

Freestylehelgen låter rolig! Ha det så trevligt ;)



Tyvärr inga bilder, min kamera är inne på lagning & har vart där ett tag nu! Dock har dom lovat att jag skall få den innan jul!

& snart blir det säkert mer utställningar hahaha min syster är hellt galen nu & letar efter utställningar varje dag (inoff).....

2009-12-01 @ 10:21:53
URL: http://hundarnamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0