så blött, så blött.

Det bara regnar och regnar, men idag visade sig solen en sväng och då passade vi på! "godis-dag" idag för fröken Blå och kyckling stod på schemat. Kyckling verkar vara en svårslagen favorit i hennes tycke. Hon blir helt manisk när hon känner lukten!

Fick även med mig mamma och Ebba så vi gick till ishallen för att träna på planen där bakom. Började med en platsliggning Makea låg helt stilla med ytterst lite pip (Ebba skällde och höll på..) i 1x 30 sek och 1x60 sek. Där blev jag nöjd. Jobbade mkt på fria följet idag som hon numera lätt tar till start-gnäll och flyter fram i positionen. I slutet hamnade hon PRECIS där jag vill ha henne och gjorde svängarna utmärkta och kontakten hölls till 100% - SÅ ska det se ut!!! Fotgåendet är ett moment jag aldrig kommer sluta precisionsträna, det kan aldrig bli för perfekt! Men de senaste 2-3 tävlingarna har hon fått 9,5p på linf, så det finns där utan tvekan, men är långt ifrån så stabilt som jag vill ha det :) Perfektionist..

Rutan gjorde hon en 10:a på - på första försöket! Den sitter absolut bättre o bättre! Fjärren nemas problemas :) Läggandet inge problem. Dagens ställande i inkallningarna va bättre än förra gången *tummen upp* och chockerande bra var apporten!!! Där är jag bara såå glad! Det verkar *peppa peppa..* som om det lossnat rejält och ENORMA framsteg har gjorts. Tezze lycklig. Hoppet körde vi över ett litet staket och där finns inget att tillägga.

Fjärren och hoppet ska jag endast underhålla nu, dom är bra som dom är. Tänker därför köra dom mycket mindre för att inte köra slut dom. De mesta sitter fint, men mycket kan förbättras elt klart! Men till våren är hon nog startklar. Platsen är bekymret, men det ska tränas hemma först för att sedan bege oss ut till klubbarna.

Ebbas och Mammas träning gick jättebra. Men tror hon skriver om det i sin egen blogg ;) Så kika in där!

Men i vinter blir det förhoppningsvis mer agility än lydnad. Har tre stycken agility DVD'er som jag önskar mig väldigt mycket, tror dom har mycket tips att ge mig!!! Tyvärr är två av dom otroligt dyra för att vara DVD. Men dom kommer ju från andra sidan jordklotet så det är nog frakten som kostar mest i den summan.

Hoppas på att komma iväg på agility lektioner snart med, jag vet lixom inte riktigt hur jag ska träna in sakerna som jag hittat att vi kan förbättras på. Agility är ju inget jar är van vid, eller tränat över huvudtaget innan. Så där är jag ett grönis :)


I söndags var förresten jag och Makea på Gunnebo slott med Nadia o Nea. En urmysig pormenad där systrarna röjde som idioter i skogen och badade i sjön. Väldigt vacker natur som jag tror är helt underbar på sommaren med utslagna blommor. Nadia hade med sig varm choklad och goda saffransbullar (längtar till julen!). Tack Nadia för fikat och en härlig dag utomhus! Tur med vädret hade vi med :)




I övermorgon mina damer och herrar!!! I övermorgon!!!!!!!!!! ♥ ♥ Kan det inte va torsdag NU!?!?!?! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0