som önskas.

Linda tyckte i veckan att det vore kul att se en "före" och "efter" bild på Makea. Sen vi började få bukt på magen så har det börjat ta rejäl fart när det gäller utveckling. Hon är idag tillbaka i sin normalvikt, hon är riktigt riktigt fin i kroppen och i mycket god kondition just nu. Det är så härligt att se henne. Hela hennes livsglädje är helt annorlunda, hon känns verkligen frisk! Om möjligt mer galen än förut också =) Till både för och nackdel ;)


Makea i våras, visseligen inte i full päls. Det tog lång tid innan den stackars pälsen återhämtade sig ;) Man ser ändå att hon är klen och lite stor huvud för den lilla kroppen.. lika vacker ändå såklart ♥


Makea förra veckan. Tillbaka i sin 21 kilos kropp som hon senast hade i december 2008. Självklart är det uteveckling med ålder som skett också, så är det alltid.

Provokationen med proteiner har hållit på i 1 månad på tisdag. Har funkat helt ok. Lite svårt är det i denhär årstiden då grannens hund har haft maginfluensa, en annan granne kennelhosta och Ebba har med spytt. Ebba vet jag att det är för vattnet ute, när det regnar så här ofantligt mycket som det gjort denna hösten så sväljer inte marken det, vilket gör att ämnen som inte är speciellt nyttiga "flyter upp". Bäcken här närmast har gjort att både Ebba och grannens hund fått lega inne på Blå stjärnan. Men allt vatten här hör ju samman. Försöker i största mån få Makea att inte dricka det,,, men lycka till lixom. En fritt springande blå som är galen i vatten o lera... Hmm..

Inget av hennes spyende denna månaden kan jag direktlänka till det hon ätit i proteinväg. Det har varit drygt 1 dygn efter hon ätit som hon spytt, och det har inte varit efter samma saker i matväg heller. Så jag oroar mig inte utan beslutar att gå vidare. Nästa station är spannmål. Stationen efter det är hundgodisar :)

Hon är pigg o glad och mår bättre än någonsin! Det är en ny hund jag har! Hon leker hela tiden med sig själv o sina leksaker, är aldrig trött och är jämt med på noterna i träning. Hon kan springa i en vecka i sträck utan problem och hon är som sagt i utmärkt kroppskondition både hull- och muskelmässigt!! Hunden är alltså både snyggare och piggare än aldrig förr!

Pälsen som kom tillbaka så jäkla fint och tätt börjar nu rasa. Underullen bara försvinner... Så även på Ebba. Vädret gör nog mycket. Videung (heter det så?) slår ut på trädet här utanför nu. Det ska INTE slå ut i november! Den saken är säker!

Idag har jag och Blå joggat, varannan dag denna veckan faktiskt, mycket hurtiga! Imorron tänkte jag mig lite lydnadsträning och ev rapport. S och A kommer med den svarta imorron med, så hon och Makea får bekanta sig :)

Kommentarer
Postat av: Erica och poker

Man ser på bilderna vilken skilnad det blivit på makea från i våras till nu .

Så vi håller tummarna :)

Kram erica

2009-11-27 @ 19:19:36
URL: http://bloggis.se/Pokerface
Postat av: Sandra

Härlig utveckling!! Mella ser mest ut som Makea på den första bilden, mest pga pälsbrist kanske, men hon är sannerligen inte klar i kroppen än. Hoppas jag iaf, att se ut som en pinne resten av livet var väl kankse inte riktigt vad jag hoppats på... ;-)



Ser fram emot imorgon!!!

2009-11-28 @ 00:06:30
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Sandra

Tackar för idag!!! Mellan var trött och nöjd i sisådär en halvtimme efter att vi kom hem iaf och det är mycket för att vara hon! :-)

2009-11-29 @ 00:02:26
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jag säger bara WOW!!!!! Kolla in svansen, vilken förändring...förlåt uttrycket men det ser nästan ut som en skabbrävssvans på det första kortet å nu är den gudomligt vacker!!!! Nu är Makson snyggare än nånsin!!!!

Ska du ställa i Skara??? Sista anmälan är idag tror jag....

Kramar Linda.

2009-11-29 @ 08:29:41
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sara

Fiiina Makea!



Nej, jag ska inte vara med på freestylehelgen på Alfa.. men det hade förstås varit kul. Jag ska dit på lör. då Kimya ska simma. :)

2009-11-30 @ 16:13:02
URL: http://aymik.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0