tur övergick i X-trem otur som övergick i lycka <3

Förra veckan gjorde jag en beställning från Arrak outdoor. Blev störtkär i deras Orginaljacka extrem som fanns i ferrari röd. Dessutom till ett litet jubileeumspris. Själaglad har jag gått o väntat på min fina röda jacka som ska hålla mig varm i vinter. Idag kom sms:et - din jacka har anlänt! Snabbt till posten och hämtade ut min röda kärlek.

Rev upp paketet och satte på mig jackan med slutsatsen "men va fan, den här får ju PAPPA plats i!!!" Panik kollade jag på storleken - Medium. Och visst, far kom i den utan problem. Blev lite besviken över att behöva jobba mig till en tillbaka skickning. Men pappa ville köpa den till mamma, som i sin tur blev lika glad som jag va först. Jaha, bara gå in o göra en ny beställning.

Men såg jag i syne? XXS XS ... M L XL XXL.. Small va SLUT!!!! HELT SLUT!!! Blev väääldigt sur och jättearg på mig själv för att jag inte kom ihåg att förra året jag testade en arrak jacka så va det just small jag testade. Fick efter övertalning av föräldrar magen till att vilja beställa den gråa med tanken "jaja, den röda blir ändå sketen...". XXS ... ... M XL XXL. MEN VA FAAN?!?!?! Min dagen-innan-tur försvann och va som bortblåst. Folk som känner mig vet att i detta läget så ska man inte prata med mig... då är jag inte långt i från att skrika o slå på människan i fråga (oavsett om det inte är dens fel, men den va närmast). Blev rasande arg och stängde snabbt in min på rummet för att tjura som en barnunge och för att slippa höra dom andra. Provade min väldigt förstora jacka om och om igen för att försäkra mig om att jag verkligen inte kunde ha den utan att se ut som en mischelingubbe.

Mamma ropade ut mig och sa att det fanns återförsäljare i göteborg. Mamma ringde så snällt till alla (tur för dom, jag hade inte vart trevlig..) - INGEN hade dom... Inte heller i alingsås eller borås. Jag gick till mitt rum igen o va minst sagt ännu mer arg.

Mamma ropade ut igen och sa att hon hittat någon (okänd) butik som har den inne (enligt nätet iaf). Såg att man kunde beställa den men bestämde mig för att ringa o extrakolla. Utan att egetligen veta vart jag ringde så svarade en trevlig tant med konstig dialekt. Jag försäkrade mig om och om igen om att hon verkligen hade precis den jag va ute efter (finns många som nästan heter lika dant). Glad så tårarna nästan kom frågade jag om hon ville skicka den till mig. "Ja det gör jag gärna men vart kommer du ifrån?" frågade hon så snällt. "Den lilla staden Göteborg" svarade jag med ett litet skratt (va ju såå glad). Hon skrattade tillbaka och undrade om inte en stor så stor stad som göteborg inte har den jackan? Nä, jag har ringt runt till ALLA och den är SLUT och hos arrak är den SLUT! Jag frågade vart hon va någon stans, i helsingborg - närmsta vägen :) Hon fick sin efterlevernas med denna jackan fårn arrak igår och det va den enda small hon hade kvar så hon skulle genast sätta mitt namn på den o så fort hon fick orderna på nätet med min adress o allt så skulle hon skicka den (dvs. nu ikväll eller imorron bitti), jag ringde ju 17.50 - 10 minuter innan hon skulle stänga :) Mycket trevlig skåning!!

Så gårdagens tur och dagens korta glädje som övergick i extrem besvikelse blev motsatt igen. Nu är jag SÅ GLAD! Dessa jackor är unisex och därav extremt stora i storleken... Fick jag reda på sen..

Tränade förresten fröken Blå idag! Taggad till tusen men jobbade skitbra. Gjorde bl.a. ett extremt stort framsteg i den annars så tröga apporten! Där va hon RIKTIGT GRYM idag och hade gett en 9:a minst. Ber för någon där uppe att det håller i sig och inte bara va en engångsföreteelse!!!! För då vette fan va jag tar mig till, hahaha.

Nu ska jag fika. Och bara vara glad. Nästa vecka kommer min jacka ♥ i min storlek ♥ ferrari-röd ♥


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den e ferarriröd, skitsnygg, och jätte varm. Tack för att du beställde "fel" storlek.



Men jag hittade ju en till dig oxå :-) Du få bara vänta några dagar extra. Nu blir VI jättefina ihop.

2009-11-05 @ 19:10:22
Postat av: Tessan

Skam den som ger sig och tur i oturen är väl passande här...;) Vet hur det känns när det är något man VERKLIGEN vill ha så att säga.

Postat av: Linda, Jojje och Milou

Du e la för go!!! Tur att du har en sån snäll familj omkring dig som så gör allt för dig ;o)

Nu hoppas vi verkligen att den nya ska passa dig!

Ses på lördag!!!

Massa kramar Linda.

2009-11-05 @ 22:39:57
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Nada

Hahaha...kan tänka mig att du inte hade varit särskillt snäll om du ringt själv asgarv Tur att man har mammor ändå!!

Tack för all hjälp igår och för en trevlig kväll hoppas att det inte blev några "fel"bedömningar imorse haha

2009-11-08 @ 18:43:00
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: Sabine

Jaha du,konstig dialekt?Jag bor 1 mil utanför helsingborg typ så jag snackar väl likadant.Då kanske vi inte ska prata..

2009-11-08 @ 19:21:10
Postat av: Sabine

:)

2009-11-09 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0