agility...

... är faktiskt den sport som går bäst under skendräktigheten (som för övrigt är på väg mot sitt slut). Igår var det dax och två benor sattes upp. En bana med en jädrans massa fällor!! Och en bana som gick i 590km/h!!

Vi började på banan med fällorna. En LAGOM (eller inte...*host*) extas blå idiot hängde i snöret som vanligt. Satt dock kvar i starten (alla starter denna kväll!), hon som börjat tjuvstarta ibland. Men vi har gått tillbaka och nu sitter hon förhållandesvis lugnt ;) Iväg som skjuten ur en kaon och drar rakt över de 3 första hindrerna på rad och tar den mkt snäva svängen snyggt. Sen alla 3 tillbaka.. men nä, skulle bara ta ett tillbaka sen vika av. Men hon EXPLODERAR alltid ibörjan, hon måste värmas på hinder innan banor :P haha. Började om och Ängeln drog till med ett falfritt lopp! De två efter också. Nöjd. Fart banan levde upp till sitt namn och här gick det jävlar-i-mig undan!!! Över lag snygga kontaktfält med lite ändringar från min sida och en JÄKLANS bra handling på avstånd (hon ligger en bra bit före mig). DÄR blev jag riktigt nöjd. Tog gungan med mottot "I believe I can fly" för att Tezze inte sa nått, inget SAKTA betyder SPRING SOM FAN för hennes del...

Andra gången kom jag ihåg vad hon hette (hon brukar få heta HÄR.. MÅSTE fan bli ändring på det.. dumma tezze) och hon gjorde snygga svängar på avstånd och med ett SAKTA precis innan kontaktfältet på gungan gjorde att hon la i bromsen stenhårt och BANG ner i backen och stod kvar! Detta betyder att jag verkligen har en frukansvärt lyhörd hund som lyssnar såååå jäklans bra. Jag MÅSTE ta till vara på det mera så det inte blir dessa misstag. ENDAST mitt fel. Säger jag inget så drar hon på, SPECIELLT på gungan.. A-hindret går att flyga över också men balansen sitter fint. Med komentaren "du måste tänka på att du har en flygande hund.." tar sig rätt bra, "skönt att någon mer än jag tycker det" blev det tillbaka ;) Hon är totalt respaktlös och orädd på banan och är en DÅRE utan dess like!!

Men hon kommer bli jävligt bra! Jag måste bara lära mig.. Nästa år så!

Men förutom utställning i växjö på söndag så har vi en officiell agilitytävling kvar iår. Ska bli kul, men annorlunda,, det är i ridhus!

Kommentarer
Postat av: Nada

Hihi... älskar att inget SAKTA betyder SPRING SOM FAN för Makea hihihi

2009-10-28 @ 10:19:10
URL: http://nadiacaddy.wordpress.com
Postat av: tezze

Nadia: Jao, säger man inte SAKTA så betyder det SPRING SOM FAN - oavsett vad det är för hinder framför... Men på själva ordet SAKTA brukar hon lyssna till på... ja för det mesta då ;)

2009-10-28 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0