låt mig presentera..

... nej INTE "den lille" som varenda en i bloggarna ska presentera! Helskotta va det kommer vimla om barnvagnar till sommaren!! ;)

Låt mig istället presentera den lilla Blå som TROR hon ska få valpar.. hon har varit helt otroligt denna veckan. Piper, gnäller och BRÅKAR heeeela tiden!! Lite har med kylan att göra, när graderna går ner går nämligen varven på mina hundar upp! Dom är som galna hästar nysläppta på grönbete! Ebba ska springa runt och skälla på all frost, hon vill ha snö.

Makea är som sagt helt vansinnigt galen och ska bråka med ALLT, får hon inte ta vantarna så ska hon ta pälsen på luvan osv. Ja, ni kan ju själva se dom promenaderna framför er kanske :P Hon är en riktig bråkstake som familjen just nu vill låna bort, hahaha. Tur att hon är Tezzes pärla ;)

Denna veckan har vi inte gjort ett skit faktiskt. Någon cykeltur har blivit av men inte mycket mer. Hunden är ingen idé att träna under denna perioden, men snart är den över och då ska vi hitta på lite kul.

Inte ett dugg lydnad tror jag. Inte någon schemalagd träning. Möjligtvis någon moment då och då. Mycket av tvåan kan hon redan, även om det är en bit kvar till den poängnivån som vi ska kunnd ligga på. Men vi har ingen brådska. Vette fasen när jag startar tvåan, men som sagt, inte innan våren iaf vi har många bollar i luften och mycket är roligt så lydnaden får ligga lite lägre nu =). Har bollat med Agneta angående vårt apporteringsproblem. Alla har vi våra svagheter och apportering är just våran. Nya, bra tips (som man iofs kunde lista ut, men man kan inte alltid tänka på allt ;) haha) som ska testas i vinter. Platsliggningen med gömme har vi inte börjat med heller.

Hade tänkt lära oss lite nya trix. Någon som har några på lager som vill dela med sig av något roligt?! Inget hämta saker eller plocka tvätt eller nått sånt tråkigt, utan med åt trix man kan använda sig av typ i freestyle, så har ni en guidning ;)


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Har bara några förslag till dig...

Varför inte låta henne köra en liten dockvagn??

Lyfta på bakbenet som Tessan lärde Gucci...

Vinka, men det kan hon väl redan...

Visa att hon är blyg...

Tända/släcka lampan på väggknappen...

Öppna en pedalhink...

Rulla runt flera varv i ett program...

Sitta vackert kan hon väl åxå redan?!?!?

Give me five och give me ten...olika tassar och båda tassarna...

Gå på bakbenen, bakåt och framåt...

Dansa på bakbenen...

Slicka sig på nosen...

Backa upp på nåt, eller i en trappa..

Ja jag hoppas att det fanns nåt som föll fröken i smaken...

Ha en trevlig helg!!!

Massa kramar Linda.

2009-10-16 @ 19:48:29
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sandra

Även mina hundar blir som vilda unghästar när det blir kallt på hösten! :-)



Mitt favvofreestyletrix är baklängesslalom mellan benen tror jag. Det är sååå snyggt. Och ingen av mina hundar är i närheten av att kunna det. Sen finns det ju de trixen som ska vara skitsvåra att lära hundar eftersom de sällan har nån uppfattning över de kroppsdelarna själva såsom slicka sig om munnen, gäspa eller vifta på svansen på kommando. Lycka till vad du nu väljer för trix!

2009-10-16 @ 23:43:14
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Stå på "händer" med bakbenen på väggen. Lycka till. Vad härligt med nya ideer och infallsvinklar hela tiden. Dessutom hinna träna dom grejerna

Postat av: Linda, Jojje och Milou

Du måste ju rapportera vad du kommer på att prova för nåt nytt, för jag är jättenyfiken!!!

Å garanterat så kan underbarnet Makson det med en gång!!!

Kram Linda.

2009-10-18 @ 08:11:55
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0