Ag. tävling - uppdat.

I torslanda idag. Blå började morgonen med spy... Men sedan med att göra ett supersnygg nollat agilitylopp! Kontaktfälten börjar ta sig! En liten miss gjorde jag (stack för tidigt när hon är i tunneln) och Makea sprang nästan in i knävecken på mig men vi redda ut det. Såklart tappade vi tid där och låg knappa sekunden efter 1:an så där var det nog vinsten som försvann, men vi är lika glada för det!

Lopp nummer två, ett hopplopp. Otroligt rolig bana där hundarna fick upp en hiseklig fart! Så även den lilla Blå saken. Krångliga kunnelingångar och klurigheter klarade hon med bravur!!!! Men idiot som jag är *flinar* stack jag för tidigt även denna gången när hon va i tunneln och ett missförstånd vid hindret efter och hon tog det åt fel håll, disk.. Men resten va bra gjort och hastigheten va det absolut inget fel på om man säger så!

Lopp nummer 3, även detta ett hopplopp. Inte den bästa hastigheten (jag va rätt seg också), men nollat igen! Även detta lopp uppbyggt för fart så det gällde att hänga med och hinna få hunden rätt, eller hinna få MIG i rätt position kanske.. Väntade in henne i tunneln denna gången, duktig tezze! Fattar trögt, haha. Vid "staketet" blev det inte så supersnyggt som jag velat ha det, men bara det blir rätt så.

Så två nollade lopp av tre. Allt eller inget! Agility blev tiden 43,70 av 55sekunder och en 2:a placering. Hopp B 35,21 av 50 sekunder, 3:e placering. Hyffsade tider ändå.

Allra nöjdast med dom braiga kontaktfälten i agilityn, nu vet vi att det går! även Hopp A's slalom som va från "fel" sida och gick smidigare än trott, det tar sig sakta men säkert!

Nu är jag helt seg och ska bara ta det lugnt resten. Bilder kommer nog.



Bilder kommer här

Uppvärmning på gräs, tävlingen va på grus.


Full fart ur platten!!







Hoppteknik kan ju absolut diskuteras ibland... Men hon har inga problem med långhopp så att säga. Nej, hon river inte här. Hon kanske tycker det är en oxer?? hihi


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

GRATTIS till era fantastiska resultat!!!!

Jättekul att det går så bra...ännu roligare idag eftersom dagen började som den gjorde...

Massa grattiskramar Linda, Jojje och Milou.

2009-09-19 @ 21:04:53
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Sara

Tack för grattis :D

Grattis till dig också!! Ni är ju så duktiga.

Ja, vi ses på fredag. Ska du också tävla?

2009-09-19 @ 21:52:20
URL: http://collimin.cybersite.se
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Sötaste sötaste Makson på alla bilderna!!!!!!!!!!!!

Kramar Linda, Jojje och Milou.

2009-09-20 @ 19:59:22
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Pernilla

Jäklar vad grymma ni är!!!!!!

2009-09-21 @ 00:04:37
Postat av: Anna, Nemo och Wilja

Hej hej!!! Läste om att du skulle till Bjuv, har du fått tag i någon du kan bo hos? jag bor ca 1,5 timme därifrån. Men jobbar till 00.30 dagen innan, men du kunde åkt med mig hem om du ville och kört hem dagen efter?

2009-09-21 @ 11:28:20
URL: http://wilja.nemo.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0