Agililililility


Agilitykurs idag. Jobbigt småregn som landar i ögonen typ hela tiden :P Lite lerigt i backen nu för tiden med, det har ju regnat ett par veckor.

Makea va jätteduktig idag!! Starkt sug mot hindrerna framåt och hon gick som en racerbåt i leran! Hon lyssnar bra och "fram" börjar sitta väldigt bra nu, hon vågar sig framåt bort från mig rätt långt utan att vända sig om, hon tar det som står framför! BRA! Annars är ju lydnadshundar lite sådär med att inte hålla sig vid sidan. Men så sa Hanna också att jag vågar lita på att Makea sticker fram så jag släpper henne mer och springer snabbt fram själv utan att tro att "hon kanske inte drar". Jag litar på min hund :) Och nog drar hon allt! Fort ska det gå om man heter Blå!

Det blev även lite långa slalom och träning av slalomingång där hon kommer från vänster sida och får leta upp första pinnen själv då jag inte följer med fram utan stannar och har henne på "fel" sida. Gick bra faktiskt, framsteg!! Men bara med 4 pinnar, tills det sitter bättre.

Men hon gör helt klart framsteg varje pass nu, det är riktgit roligt! Nästa tävling är i och för sig bara inoff men det är nyttigt!! 

Ja när det står hinder framför så är man inte skendräktig minsann ;) Nu sover hon dock som en klubbad säl.


Makea - bebis med tallang ;) hahaha


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

F-N va kul att det inte märks så mycket av skendräktigheten när ni kör agility, kul att ha hittat en gren där även hunden kan tänka bort det...

Ett sånt härligt kort på lilla fröken som liten tös i stora tunneln!!!

Ha det så bra!!!

Kramar Linda.

2009-09-08 @ 11:10:07
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0