bara en aussie :)


Idag blåste det storm.. STORM!!! Kom rejäla regnskurar som inte varade mer än 20sekunder, sen inget o sen allt igen. Så har det hållit på.. Sjukt väder :P

Mamma ville ta en lugn promenad till torget för att köpa lite mjölk som hon kunde dra i sin nya pensionärsvagn ;) Paltade på oss regnkläder men inte en droppe vi fick på oss!! Jag och blå gick med. Lite lydnad på torget kan inte skada, störning. Folk är alltid så trevliga och undrande över denna fläckiga hund. Alltid flera som frågar. En kvinna kom fram och undrade va det var för ras, sen sa hon "vem kunde ana att en sådan färgkombination med brunt och grått i kunde bli så fruktanvärt vackert" Gulligt :)

Börjar dock märka att skendräktigheten sätter in och hon är inte på topp.. Suck!! Men det iaf rätt bra med barn, folk, gräsklippare, bil och en dragspelsman runtokmring. Vi körde lite fotgående, ställlande, läggande, inkall och platsliggning. Emellanåt låg fokus helt rätt men ibland tappade hon. Men platsen låg hon stilla och tyst flera minuter, men jag stod bara typ 5 meter bort med risk för anfallande barn etc :P

Jag vill ha tillbaka min hund. Min galna, glada helt tokiga lilla hund. Hatar skendräktighet och sjukdomar. Alltid ska det väl vara nått. Hon som kändes så jäkla bra för någon vecka sen.

Men nu har man själv änna tappat suget när det är så jävla blött o sumpigt i markerna. Man blir helt lerig, blöt o kall och det är halt. Inget vidare agilityväder heller då.

Hoppas på bättre imorron!

Nu är vår viltspårskurs full också förresten, kul! Ett glatt härligt gäng!

Tänkte anmäla Makea till en dag på MyDog. Vet inte vilken än. Men nu börjar hon sätta lite päls och hon växer till sig. så jävla dyrt bara. Annars får vi vänta till våren.

En tävling anmäld i höst, lydnad. Bara för att kolla av hur hon är på planen innan vintern för att sedan lägga upp ett vinterpogram på hur vi ska träna. DET ska finnas, poängen skiter jag i.

Agilityn längtar vi mest till!! Det är roligast av allt just nu :)

 


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Alltså du är bara UNDERBAR!!! Hela ditt förra inlägg...jag garvade så...det är ju bara SÅÅÅ DU!!!

Det du lider av är ju bara att du är du!!!!

Skulle inte dessa saker hända så skulle det ju inte vara du!!! Jag tror att du har lite för många bollar i luften på en gång, det kanske räcker med att bara ha 5 bollar i luften samtidigt å inte 200 som du alltid har... Men har man en hund som Makson som alltid ger 200% av sin vilja så blir man väl som man ömgås!!!

Ni är UNDERBARA HELA TEAM ALBO!!!

Morotskaka låter gott, kan man beställa innan man kommer??? ;o)

Jobbigt med skendräktigheten, jag sa ju att det är enklare med en hane...(just i dessa situationerna iallafall ;o) )

Kul att hon funkade så otroligt bra på torget trots skendräktigheten!!!

Ja visst va vädret konsigt igår, jag åkte till Kungsbacka igår å vet inte HUR många gånger jag var tvungen att ha på torkarna å sen stänga av dem bara sekunderna senare igen...

Ha det så bra!!! Hoppas att vi ses snart!!!!!!!!!

Massa kramar Linda.

2009-09-05 @ 10:34:36
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0