fika o träning.


Världens vackraste Ängel Blå
strax innan 4månader gammal.


Idag hann jag med en del :) Upp i tid, duscha innan frukost efter en promenad med hund, till torget och handla, plocka upp i mitt rum och damsuga, upp till knallemarknaden vid tuvevallen och sen hem för att baka ny morotskaka. Linda och Jojje kom förbi på fika och krya-på-dig present till mor. Och allt fram till kl. 1 :) Snabbt jobbat tezze ;) haha

Sen bagav jag mig med Blå till klubben för att träna agility. Satte upp en av kombinationerna vi hade på aussielägret och körde den på olika vis. La fokus på tight sväng och snyggt bakombyte och delade kombinationen. Gick riktigt bra, fick till ett par bra svängar och bra bakombyten. Bakombyten är svårast tycker jag, eller ja makea kanske ;) Men träning ger färdighet! Men idag fick hon heta Makea istället för HÄR! hahaha Tezze lär sig ;)

Gjorde även någa framförbyten, som går väldigt bra, och lite hoppteknik-saker. Och för att inte glömma, "fel" slalomingångar, vilket gick framåt men vi ska jobba vidare på det! Trött blev hon idag, vi körde mycket! Behöver få lite liv i hunden, skendräktighet är verkligen aptråkigt!!

Sen hade jag lydnadslektion, för att sedan åka hem och nu sitta här o kolla på film.

Imorron är det agilitykurs. Hoppas bygga mer på slalom och kontaktfält.

Nu är det nog snart nane-dax.


Kommentarer
Postat av: Linda, Jojje och Milou

TACK för den fantastiskt goda morotskakan som jag så fint fjäskade till mig hi hi hi...

Kul att det gick bra på träningen med "trögfia", hoppas att hon snart är ur sin skendräktighet igen så allt snart är som vanligt...

Massa kramar Linda.

2009-09-07 @ 11:04:48
URL: http://bloggis.se/andersson
Postat av: Linda, Jojje och Milou

Jaså du gillar inte spindlar du heller, nä de är vidriga!!! Inga mer spindelbilder på min blogg!!!!!!

Kramar Linda.

2009-09-07 @ 22:25:29
URL: http://bloggis.se/andersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0