hurtis!


Imorse vaknade jag rätt tidigt.. Brukar vakna vrölhungrig och det blir därför ofast en snabbtur med hund innan frukost. Idag kurrade dock inte magen som ett åskmoln och vädret var underbart så jag och min lilla Ängel Blå tog oss en riktig långtur! Såå härligt!

Senare på dagen tog vi oss ett cykelpass (blir rätt ofta nu för att försöka minska ner skendräktigheten) för att sedan baka en morotskaka (där övergår "jag och min lilla Ängel Blå" till bara "jag" ;) haha). Första gången jag testade på morotskaka och jäklar va lyckad den blev! Givetvis på glutenfritt mjöl för syster och ändå så otroligt saftig och GOD!! Duktig bagare-Tezze :)

Sedan kom regnet, och hej vad det har regnat! Kvällens planerade tripp till brukshundsklubb blev inställd. Nu spricker det dock upp. Men igår va Makea duktig som visningshund av våra numer berömda bakdelskontroller, från den lätta början till det roliga slutet (som kan utvecklas mycket mer såklart). Även om hon kunde låsa sig på gruppens schäfer (hon är schäferhatare!) ibland :P Resten av kursen låg min lilla ängel på altanen, tyst och med hakan i backen. Hon är underbar att ha med!

Kul att hjälp med lydnad var eftertraktat! Har redan massa :) Kul kul!! Så har vi ju bara EN liten plats kvar i spårhelgen! Den helgen ser jag fram emot! Ett härligt, härligt gäng som är amnälda! :)

Sen har jag hittat sjukdomen jag lider av. Den är rätt allvarlig och ska hanteras med omsorg av människor runt om. Den är inte dödlig så ni behöver inte oroa er, men ha den i åtanke när ni pratar med mig :)

Sjukdomen heter Åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet, förkortas ÅNK, vilket kan uppkomma även vid låg ålder.
Sympotmen lyder:

*Jag bestämmer mig för att tvätta bilen. När jag är påväg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen.

*Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnyklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.

*Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först så den inte börjar lukta.

*Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag ju en penna.

*Mina pennor ligger på skrivbordet i mitt rum, så jag går in dit och hittar en flaska juice jag börjat dricka från. Jag ska börja leta efter pennan men först måste jag flytta på juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.

*Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.

*På väg till köket med juicen får jag syn på blomvasen som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bänken.

*Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.

*Det är bäst att jag lägger dom på skrivbordet men först måste jag vattna blommorna.

* Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller en kanna med vatten. Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Nån har lagt den på köksbordet. Ikväll när vi ska se på TV kommer vi få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.

*Jag borde lägga den där den ska vara, men jag måste vattna blommorna först. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet.. Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på köksbordet och går för att ta fram en trasa för att torka vattnet. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad det va jag skulle göra.

*Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan heller inte hitta fjärrkontrollen till TV:n, glasögonen är som bortblåsta och vart fasen är bilnyklarna?!?!?

Jag försöker förtvivlat komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är så förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen är jag är helt FÄRDIG!!

Kom ihåg mina vänner, det klassas som sjukdom och går inte att bota!

hej svej!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, den var fin. Jag tror nog att min sambo också lider av ÅNK. Lyckades idag hitta en skål som jag har letat efter i flera månader... i garaget!!!

2009-09-03 @ 23:02:33
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Emelie

Nejdå, det är alls inte någon dum idé. Funderade själv på att gå vidare i träningen åt det hållet (bara ge släppkommando tidigare och tidigare så att stoppet minskar), men jag testar det här nu i alla fall.



Det finns en liten pryl man kan använda sig av vid sådan träning om man vill. Det gör träningen lite enklare och man kan därmed går vidare fortare. Det är en targetplatta som ger ifrån sig ett ljud när hunden träffar rätt: http://www.nosetouch.com/

2009-09-04 @ 09:43:27
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Lisa

Hehe, verkar vara en jobbig sjukdom det där... hoppas att den medför att du glömmer att jag "passade i köket". ;)

2009-09-04 @ 11:21:20
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Emelie

Va alla har fått pippi på morotskaka, jag blev så suggen på det i förgår (har inte ätit det sen jag var ca 10 år ) så igår så överraskade min mamma mig med en nybakad morotskaka mums, haha hon har bakat en till idag !



Haha vilken sjukdom du har, kan inte vara lätt? ;)



//Emelie

2009-09-04 @ 19:24:50
URL: http://hundarnamina.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha, måste vara fruktansvärt att ha den sjukdomen.



Makea är ett jättefint namn, tycker jag. Kul att det har en betydelse också. Alltid skoj. :)

2009-09-04 @ 22:21:21
URL: http://collimin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0