Kärlek <3

Man får älska den, man får vara besatt. INGET kan slå TWILIGHT ♥

67 dagar kvar, 20 novembar 2009 sitter jag och Gustav på premiären med våra näsdukar, tårarna kommer rinna!

KÄRLEK ♥ Denna presenterades igår på VMA-09






Igår va jag på klubben. Hade inbokad privatlektion och efter den körde jag Makea lite grann. Det känndes som hon tyckte det var roligt igår så hon kanske är på väg ut ur skendräktigheten? WOHOO i så fall för den suger verkligen! Hon fick genomkörare av ettans moment lite fort för att sedan rikta oss på ett roligt linförighetspass! Sen fick hon tvåans inkallning, hopp, ruta, fjärr. Funkade bra tycker jag! Inkall är finslip bara men hon stannar fint (är van vid ebbas "stannar-när-farten-tar-slut") än så länge även om jag vill ha liiiite mera NITA om man får va petig ;) Men igår satte hon den nog som en 9:a iaf, inte sämre. Rutan tycker hon att hon kan stanna själv vid, PRECIS vid ytterkanten. Har lagt upp en plan för detta så det kommer gå fin-fint!

Hopp-sitt-hopp är inga problem. Hon sätter sig i luften nästan så det ser ut som hon landar på rumpan, haha. Liite nära så ska jobba ut henne litegrann. Jag har helt enkelt en hund som reagerar lite för snabbt på mina komandon, så jag måste tänka på att ge henne tid!

Apporten är ett kapitel för sig.. Här är det MYCKET kvar att jobba på.. In kommer hon, lunkandes och ibland lite tuggandes.. Inte bättre än en 5:a.. Hon är ingen naturlig apporteringshund så vi har att jobba mycket med allt som har med avlämnande att göra!!! Till skillnad från Ebba som är en ren naturbegåvning i apportering.

Fjärren va BRA igår! Hon flyttar inte en enda millimeter åt något håll, men lite snabbare kan hon nog göra det.

Gjorde plats på ca 3 minuter tillsammans med Saga och E-L. Jag gick lååångt bort utan att gömma mig. Hon låg tyst och stilla. Känns som hon mognat lite i platsen, mer o mer sällan pip och sånt. Inte alls nu på sistone. Snart ska vi börja med gömme och jobba på det hela långa vintern!

Till våren har jag planer på att starta tvåan. Då ska hon vara någorlunda klar även om jag inte hoppas på något superresultat, men det beror på platsen. den kommer bli jobbig för henne. Men jobbar vi bra och rätt så ska det kunna gå också! Kommer nog ta LP även i den klassen, om inget förändras eller händer. Det känns som Makea är en hund som behöver lite tid på sig att jobba sig in i tävlingssammanhang och därför vill jag inte flytta upp henne för fort utan jag vill ge henne självförtroende så hon känner att hon verkligen kan momenten på tävling. Sen är det värsta jag vet att flytta upp på ett lågt 1:a pris (allt på 160poäng) då jag känner att det lika gärna kan vara tur mer än kunskap (om man inte nollar något då, för då tappar man ju massa poäng..). Och det vill jag inte! Det är planerna... Och många titlar är ju lite kul :)

Och vi har ju inte bråttom?! :)

Kommentarer
Postat av: Linda med Norton

Tycker det verkar som ni har kommit en bra bit in i 2:an! Norton får jag också "jobba ut" i hopp-sitt, kommer för nära och vill gärna slå i! Ska bli kul att följa er till våren! Bjuv, ja det tar väl nästan en timme att ta sig hit om jag inte är rent fel på det, får kolla med Christer i kväll!

Ha de!

2009-09-14 @ 14:21:13
URL: http://bloggis.se/Norton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0